شناسهٔ خبر: 56613751 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: گجت نیوز | لینک خبر

مقایسه قمرهای سیاره مشتری در برابر ابعاد شهر نیویورک + ویدیو

Futurism

صاحب‌خبر -

مشتری بزرگترین سیاره منظومه شمسی است. در یک ویدیو فوق‌العاده زیبا و دیدنی می‌توانید به مقایسه قمرهای سیاره مشتری در برابر ابعاد شهر نیویورک بپردازید.

مشتری ۸۰ قمر دارد که از نظر ابعاد تفاوت خیلی زیادی با هم دارند. اگر می‌خواهید ابعاد قمرهای مشتری را با شهر نیویورک مقایسه کنید، کافی است نگاهی به ویدیو بسیار زیبایی که توسط کانال MetaBallStudios در یوتیوب منتشر شده داشته باشید. قمرهای طبیعی مشتری در نتیجه قرص بزرگی از گاز و خرده سنگ‌های باقی‌مانده شکل گرفته‌اند.

اگرچه تعدادی از قمرهای این غول گازی نسبتا کوچک هستند و فقط می‌توانند بخشی از منهتن را پوشش دهند، اما ۴ قمر گالیله‌ای مشتری ابعاد بزرگی دارند. به عنوان مثال قطر اروپا ۳۱۲۱ کیلومتر و قطر گانمید ۵۲۶۲ کیلومتر است. هنوز مشخص نیست این ۴ قمر چگونه به وجود آمده‌اند. در میان آنها نیز اروپا بیش از بقیه توجه دانشمندان را به خود جلب کرده است.

سطح قمر اروپا با یخ پوشیده شده است و دانشمندان گمان می‌کنند که زیر آن یک اقیانوس بزرگ وجود داشته باشد. همین نیز باعث می‌شود که به عنوان یکی از گزینه‌های وجود حیات فرازمینی در منظومه شمسی شناخته شود.

اگرچه در ویدیو مربوط به مقایسه قمرهای سیاره مشتری با نیویورک فقط نسخه انیمیشنی آنها را داریم، اما تلسکوپ جیمز وب اخیرا توانسته‌ است تصویری با جزئیات بالا از مشتری و همچنین قمر اروپا را ثبت کند. تا سال ۲۰۱۹ مشتری بیشترین تعداد قمر را در منظومه شمسی داشت؛ ولی در آن زمان اخترشناسان توانستند ۲۰ قمر دیگر را در اطراف زحل پیدا کنند که مجموج قمرهای آن را به ۸۲ می‌رساند.

خوشبختانه ناسا قصد دارد در ماموریت Europa Clipper به کاوش در قمر اروپا بپردازد و ما نیز می‌توانیم نگاه تازه‌ای به قمرهای مشتری داشته باشیم.

نظر شما