شناسهٔ خبر: 56566992 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

مساجد به عنوان پایگاه فرهنگی در محلات فعالیت کنند

سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد آذربایجان‌ غربی با اشاره به فعالیت یک هزار و ۳۴۰ کانون فرهنگی در مساجد سطح استان، گفت: مساجد باید به عنوان مرکز و پایگاه فرهنگی در محلات فعالیت داشته باشند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، محسن رضایی صبح امروز در نشست خبری با  اصحاب رسانه، اظهار داشت: مساجد می‌توانند به عنوان بستر استعدادیابی در عرصه‌های مختلف باشند و در راستای تقویت توانمندی و نیز رشد اجتماعی موثر واقع شوند.

وی افزود: نیازمند همکاری و همفکری دستگاه‌های فرهنگی در سطح جامعه به منظور ارتقای سطح فعالیتی مساجد هستیم تا برای تاثیرگذاری مساجد در جامعه برنامه‌ریزی و اقدام تاثیرگذار داشته باشیم.

سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد آذربایجان‌ غربی، عنوان کرد: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد به عنوان بازوی توانمندی فرهنگی در این اماکن مقدس، در کنار دیگر نهادها و مراکز فعال فرهنگی و اجتماعی در محلات، باید در راستای توانمندسازی و نیز هدایت فکری جوانان و نوجوانان حرکت کنند و این مسیر بهترین راه برای رسیدن به نقطه هدف ما است.

وی ادامه داد: در راستای توانمندسازی کانون‌های مساجد، سطح‌بندی این کانون‌ها در دست اقدام است تا با این روش برای برگزاری دوره‌های توانمندسازی و نیز اجرای برنامه‌های متناسب با مناطق مختلف اقدام شود.

رضایی گفت: پس از ارزیابی و سطح‌بندی برای تمامی یک هزار و 340 کانون در استان، حدود 20 درصد از کانون‌های فعال در مساجد آذربایجان‌ غربی را برای اجرای دوره‌های آموزشی انتخاب می‌کنیم که با هدف تربیت نسل خلاق و انقلابی خواهد بود.

وی در مورد برنامه‌های مرتبط با هفته وحدت، خاطرنشان کرد: در طول این هفته برنامه‌هایی نظیر دیدار با خانواده شهدای اهل‌سنت، اجرای برنامه روایت‌گری در مزار شهدا، دیدار با علمای اهل‌سنت و برگزاری محافل انس با قرآن کریم در نظر داریم که اجرا خواهند شد. کانون‌های فعال در زمینه برگزاری برنامه‌های این هفته نیز مورد تجلیل قرار می‌گیرند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما