شناسهٔ خبر: 67598549 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

سرپرست تبلیغات اسلامی استان سمنان:

استان سمنان ۱۳۰۰ هیات مذهبی ثبت شده دارد

شاهرود- سرپرست اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان گفت: یک هزار و ۳۰۰ هیات مذهبی در هشت شهرستان استان به فعالیت‌های دینی و فرهنگی و مذهبی می‌پردازند.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام علیرضا قنبری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه قرارگیری استان سمنان در مسیر زیارت حضرت امام رضا (ع) یک فرصت برای خدمت گذاری بوده و همچون گذشته همه توان و ظرفیت‌ها را برای خدمت به مردم استان به کار خواهیم گرفت، تاکید کرد: نقش سپاری مردمی و پر رنگ شدن شبکه هیئات مذهبی در دستور کار این اداره کل قرار دارد.

وی با تاکید بر اینکه تعامل و همکاری بیشتر با همه دستگاه‌ها و نهادها از اولویت‌ها و برنامه‌های پیش رو در مجموعه تبلیغات اسلامی استان سمنان است، تصریح کرد: برای ماه محرم نیز برنامه ریزی خوبی برای دسته روی و برگزاری عزاداری‌ها صورت گرفته است.

سرپرست اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان از برگزاری آئین «دسته‌روی دهه اول محرم» از شب چهارم این ماه گرانقدر در نقاط مختلف استان خبر داد و ابراز کرد: سوگ و عزاداری سید و سالار شهیدان امام حسین (ع) از امشب به اوج خود می‌رسد.

قنبری با بیان اینکه دسته‌روی محرم در شهر سمنان از شب ششم محرم برنامه‌ریزی شده است، تاکید کرد: حضور عاشقان اباعبدالله (ع) در مرکز استان را در این برنامه باشکوه شاهد خواهیم بود.

وی با بیان اینکه عصر پنجمین روز از ماه محرم، آئین سنتی و عظیم «یا عباس یا عباس» با حضور گسترده مردم شاهرود برگزار می‌شود، تاکید کرد: این آئین سنتی امسال نیز به صورت ویژه دیده شده و مورد برنامه ریزی قرار گرفته است.

سرپرست اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان با یادآوری اینکه یک هزار و ۳۰۰ هیأت مذهبی در هشت شهرستان استان به فعالیت‌های دینی و فرهنگی و مذهبی می‌پردازند، تاکید کرد: بالغ بر نیمی از این هیأت‌ها امسال در عزاداری ماه محرم نقش آفرینی خواهند کرد.

نظر شما