شناسهٔ خبر: 56397091 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: آناج | لینک خبر

با حضور تیم‌های خارجی؛

آئین افتتاحیه تور دوچرخه‌سواری ایران-آذربایجان در تبریز برگزار شد

سی‌وپنجمین دوره تور دوچرخه‌سواری بین‌المللی ایران-آذربایجان طی مراسمی با حضور مسئولان استانی و کشوری در تبریز افتتاح شد‌.

صاحب‌خبر -

به گزارش آناج، آئین افتتاحیه سی‌وپنجمین دوره تور دوچرخه‌سواری بین‌المللی ایران-آذربایجان عصر امروز (چهارشنبه) با حضور مسئولان ورزشی و سیاسی استان آذربایجان‌شرقی، سرپرست فدراسیون دوچرخه‌سواری و اعضای تیم‌های حاضر در این مسابقات در سالن آمفی تئاتر پتروشیمی تبریز برگزار شد.

حبیب ستوده‌نژاد، مدیرکل ورزش و جوانان استان در آئین افتتاحیه سی‌وپنجمین دوره تور بین‌المللی دوچرخه‌سواری ایران-آذربایجان اظهار داشت: این دوره از تور در پنج مرحله به میزبانی استان‌های آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی و اردبیل برگزار خواهد شد و حضور دوچرخه‌سواران المپیکی آذربایجان‌شرقی و خارجی کیفیت این تور را افزایش داده است.

وی ادامه داد: طبق برنامه، تور سی‌وپنجم فردا – پنجشنبه ۷ مهر ماه – راس ساعت ۱۱ از ائل‌گلی تبریز استارت خواهد خورد.

عابدین خرّم، استاندار آذربایجان‌شرقی نیز در این مراسم ضمن خوشامدگویی به تیم‌های داخلی و خارجی اظهار داشت: امیدواریم این تور منشا خیر و برکت هم برای ورزشکاران ما و هم استان‌های آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی و اردبیل باشد. مایه مباهات است که در شهر تاریخی و قهرمان تبریز میزبان این مسابقات هستیم.

وی ادامه داد: در دنیای امروز ورزش به عنوان نیروی محرکه جهت افزایش روحیه جامعه کارکرد دارد و به همین دلیل هرگونه هزینه در توسعه اماکن ورزشی نوعی سرمایه‌گذاری است.

استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به نقش محوری ورزش در پیوند ملت‌ها، تاکید کرد: ورزش به عنوان یک زبان مشترک باعث پیوند ملت‌ها فارغ از مسائل سیاسی می‌شود و بر همین اساس برگزاری این تور را غنیمت شمرده و می‌دانیم که این تور باعث صلح و دوستی میان ملت‌ها خواهد شد.

رسول هاشم‌کندی، سرپرست فدراسیون دوچرخه‌سواری نیز در آئین افتتاحیه تور سی‌وپنجم گفت: وقتی از سی‌وپنجمین دوره برگزاری یک رویداد صحبت می‌شود باید یاد کنیم از کسانی که در این رویداد زحمت کشیدند.

وی یادآور شد: اولین دوره این تور در سال ۱۳۶۵ برگزار شده و حتی جنگ هم نتوانست مانع برگزاری این رویداد شود و به همین دلیل وظیفه ما در برگزاری این تور که نماد غیرت آذربایجان است، سخت می‌باشد.

سرپرست فدراسیون دوچرخه‌سواری مطرح کرد: این رویدادها به دلیل اینکه در معابر شهری و گردشگری برگزار می‌شود، اجازه می‌دهد که زیبایی‌ها و فرهنگ شهرها دیده شود و به همین علت تورهای دوچرخه‌سواری در تمام دنیا با این اهداف برگزار می‌شود.

وی اذعان داشت: تور ایران و آذربایجان به دلیل پاندمی کرونا ۲ سال برگزار نشد و برگزاری آن بعد از این وقفه کار بزرگی بود که مدیون مسئولین استان است.

این گزارش می‌افزاید، در حاشیه مراسم افتتاحیه از اصغر خدایاری و خانواده‌های مرحوم “اکبر گوهرخانی” و “منوچهر فکرآزاد” به عنوان سه بنیان‌گذار این مسابقات و نیز “عابدین خرّم” استاندار آذربایجان‌شرقی، “یعقوب هوشیار” شهردار تبریز و “حکیمه غفوری” عضو شورای شهر تبریز تجلیل به عمل آمد.

در خاتمه نیز اعضای تیم‌های حاضر در تور سی‌وپنجم که متشکل از سه تیم داخلی و ۹ تیم خارجی می‌باشند، روی سن آمده و معارفه شدند.

انتهای پیام/

نظر شما