شناسهٔ خبر: 56396819 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سی و پنجمین تور دوچرخه سواری ایران - آذربایجان فردا آغاز می‌شود

تبریز - ایرنا - سی و پنجمین تور دوچرخه سواری ایران - آذربایجان با حضور ۶۲ ورزشکار از ۲۱ کشور دنیا در قالب ۱۱ تیم فردا آغاز می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، مرحله نخست این تور در روز هفتم مهر بین تبریز - ارومیه، مرحله دوم بین تبریز - منطقه آزاد ارس، مرحله سوم بین جلفا - کلیبر در مسیر رود ارس، مرحله چهارم در مسیر سرعین - تبریز و مرحله آخر در داخل شهر تبریز برگزار می‌شود.

سی و پنجمین دوره تور دوچرخه سواری آذربایجان پس از ۲ سال وقفه به میزبانی سه استان آذربایجان‌غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل برگزار می‌شود.

حضور رکابزنان المپیک و خارجی کیفیت تور ایران را بالا برده است

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان شرقب در مراسم افتتاحیه سی‌وپنجمین دوره تور بین‌المللی دوچرخه‌سواری ایران-آذربایجان گفت: سطح کیفی این دوره از تور به دلیل حضور دوچرخه‌سواران المپیک و خارجی افزایش یافته است.

حبیب ستوده نژاد ادامه داد: رکابزنان ۳ تیم داخلی و ۹ تیم داخلی در این دوره حضور یافته اند و تور طبق برنامه از فردا و در پنج مرحله برگزار می شود.

استاندار آذربایجان‌شرقی نیز در این مراسم ضمن خوشامدگویی به تیم‌های داخلی و خارجی اظهار داشت: امیدواریم این تور منشاء خیر و برکت باشد و مایه مباهات است که در شهر تاریخی و قهرمان تبریز میزبان این مسابقات هستیم.

عابدین خرم دامه داد: در دنیای امروز ورزش به عنوان نیروی محرکه جهت افزایش روحیه جامعه کارکرد دارد و به همین دلیل هرگونه هزینه در توسعه اماکن ورزشی نوعی سرمایه‌گذاری است.

استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به نقش محوری ورزش در پیوند ملت‌ها، تاکید کرد: ورزش به عنوان یک زبان مشترک موجب پیوند ملت‌ها فارغ از مسائل سیاسی می‌شود و بر همین اساس برگزاری این تور را غنیمت شمرده و می‌دانیم که این تور باعث صلح و دوستی میان ملت‌ها خواهد شد.

 سرپرست فدراسیون دوچرخه‌سواری نیز در مراسم افتتاحیه تور سی‌وپنجم گفت: وقتی از سی‌وپنجمین دوره برگزاری یک رویداد صحبت می‌شود باید یاد کنیم از کسانی که در این رویداد زحمت کشیدند.

رسول هاشم کندی یادآور شد: اولین دوره این تور در سال ۱۳۶۵ برگزار شده و حتی جنگ هم نتوانست مانع برگزاری این رویداد شود و به همین دلیل وظیفه ما در برگزاری این تور که نماد غیرت آذربایجان است، سخت است.

سرپرست فدراسیون دوچرخه‌سواری مطرح کرد: این رویدادها به دلیل اینکه در معابر شهری و گردشگری برگزار می‌شود، اجازه می‌دهد که زیبایی‌ها و فرهنگ شهرها دیده شود و به همین علت تورهای دوچرخه‌سواری در تمام دنیا با این اهداف برگزار می‌شود.

وی اذعان کرد: تور ایران و آذربایجان به دلیل پاندمی کرونا ۲ سال برگزار نشد و برگزاری آن بعد از این وقفه کار بزرگی بود که مدیون مسئولین استان است.

 در حاشیه مراسم افتتاحیه از اصغر خدایاری و خانواده‌های مرحوم “اکبر گوهرخانی” و “منوچهر فکرآزاد” به عنوان سه بنیان‌گذار این مسابقات و نیز “عابدین خرّم” استاندار آذربایجان‌شرقی، “یعقوب هوشیار” شهردار تبریز و “حکیمه غفوری” عضو شورای شهر تبریز تجلیل شد.

نظر شما