شناسهٔ خبر: 56397107 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

سرپرست فدراسیون دوچرخه سواری کشور:

تور دوچرخه سواری فرصت دیده شدن فرهنگ خطه آذربایجان را فراهم کرده است

فائزه قره‌پور

سرپرست فدراسیون دوچرخه سواری کشور گفت: تور بین المللی دوچرخه سواری ایران-آذربایجان فرصت دیده شدن فرهنگ خطه آذربایجان را فراهم کرده است.

صاحب‌خبر -

رسول هاشم کندی عصر چهارشنبه، ششم شهریورماه در مراسم افتتاحیه سی و پنجمین دوره تور بین المللی دوچرخه سواری ایران-آذربایجان که با حضور نمایندگان اتحادیه جهانی دوچرخه سواری در تبریز برگزار شد، اظهار کرد: وقتی از برگزاری ۳۵ دوره از یک تور ورزشی صحبت می‌شود، باید بنیانگزاران و پیشکسوتان آن را یاد کرد و از آن‌ها تقدیر به عمل آورد.

به گزارش ایسنا، وی افزود: پیشکسوتانی چون گوهرخانی، فکرآزاد، خدایاری، هوشیار و فیروزی چندین سال برای برگزاری این تور زحمت کشیدند.

وی ادامه داد: اولین دوره این تور دوچرخه سواری در سال ۱۳۶۵ برگزار شد و حتی جنگ هم در آن دوران نتوانست آن را به وقفه بیندازد.

هاشم کندی با تاکید بر این‌که این تور که نماد غیرت آذربایجان و تبریز است را باید حفظ کنیم، گفت: برگزاری تورهای دوچرخه سواری به واسطه این‌که ادارات کل مختلفی با آن درگیر می‌شوند، چالش برانگیز است اما به جهت این سختی‌ها است که حلاوت‌ها و پتانسیل‌هایی ایجاد می‌شود که در سایر ورزش‌ها وجود ندارد.

وی افزود: تورهای دورچرخه سواری به واسطه این‌که در معابر و نقاط گردشگری برگزار می‌شوند، فرصتی برای دیده شدن فرهنگ یک شهر به وجود آورده و تمامی برگزارکنندگان این تورها در کنار اهداف ورزشی، اهداف فرهنگی و اجتماعی را هم دنبال می‌کنند.

وی با تاکید بر این‌که شروع مجدد این تور پس از وقفه دو ساله نیاز به یک همت مضاعف و همکاری بیشتری داشت، افزود: آرزومندیم شاهد رقابت سالم، جذاب و بدون حادثه باشیم.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما