شناسهٔ خبر: 55661390 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

نماینده جمهوریخواه: هرکاری می‌کنم تا ترامپ دوباره رئیس‌جمهور نشود

لیز چنی که از منتقدان دونالد ترامپ است متعهد شد از دوباره به قدرت رسیدن او در کاخ سفید جلوگیری کند.

صاحب‌خبر -

«لیز چنی» نماینده جمهوریخواه آمریکا از وایومینگ، که از منتقدان اصلی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین آمریکاست، متعهد شد از دوباره رئیس‌جمهور شدن او جلوگیری کند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، لیز چنی که اکنون در دور مقدماتی انتخابات شکست خورده است، در بخشی از سخنان خود گفت: «کار ما هنوز به پایان نرسیده است، دو سال پیش من این دور مقدماتی را با ۷۳ درصد رای برنده شدم. من به راحتی می‌توانستم چنین نتیجه‌ای را اکنون نیز داشته باشم. مسیر واضح بود، اما نیاز بود با دروغ‌های ترامپ درباره انتخابات ۲۰۲۰ همراه شوم، این مسیریست که من انتخاب نکرده و طی نمی‌کنم.»

در حالیکه انتخابات میان دوره‌ای درآمریکا آغاز شده است، ماموران اف‌بی‌آی آمریکا به خانه «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور پیشین این کشور، هجوم بردند تا اسناد محرمانه‌ای از او که گفته می‌شود به سلاح‌های هسته‌ای مربوط است را ثبت کنند.

اکنون ترامپ بار‌ها به چنین اقدامی واکنش داده و حتی از آن‌ها خواسته تا این اسناد را به جای خود بازگردانند.

گفته می‌شود دونالد ترامپ پیش از تحویل دفتر کار خود در کاخ سفید به جو بایدن برخی اسناد مهم و طبقه‌بندی شده محرمانه را در قالب بسته‌های متعدد از کاخ سفید به خانه خود در فلوریدا منتقل کرده است.

درحالیکه مقامات نمی‌خواهند این اسناد به دست فردی ناشایست بیفتد، وزارت دادگستری آمریکا با انتشار سندی از دادگاه که قرار بود دلایل بازرسی از عمارت دونالد ترامپ را اعلام کند، مخالفت کرد.

به تازگی منبعی آگاه اعلام کرد ماموران بازرسی پلیس فدرال روز گذشته با «پت سیپولون» مشاور سابق کاخ سفید و معاونش در مورد اسناد حساس و محرمانه مصاحبه کرده است.

نظر شما