شناسهٔ خبر: 55685296 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

پیش‌بینی فاکس‌نیوز

ترامپ محاکمه می‌شود

صاحب‌خبر -
 
 
 
 شبکه تلویزیونی فاکس نیوز که در آمریکا به عنوان یک شبکه حامی حزب 
جمهوری خواه شناخته می‌شود، پیش‌بینی کرده دونالد ترامپ در پی تفتیش 
اقامتگاهش توسط ماموران «اف‌بی‌آی» رسماً متهم و محاکمه خواهد شد.
تبعات حمله سه‌شنبه هفته گذشته اف بی‌آی به اقامتگاه ترامپ در فلوریدا همچنان ادامه دارد و هنوز حاشیه‌های مربوط به این مسئله جذابیت خود را برای رسانه‌های آمریکایی از دست نداده است. برآوردها نشان می‌دهد اگر ثابت شود ترامپ اسناد محرمانه و سری را برخلاف قانون در اقامتگاه خود نگه داشته، باید محاکمه شود. محاکمه ترامپ نیز مهر ابطالی خواهد زد بر تمامی آرزوهای وی برای حضور مجدد در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال 2024 میلادی. 
«تاکر کارلسون»، مجری شبکه «فاکس نیوز» نیز در برنامه خود در این شبکه پیش‌بینی کرد علیه دونالد ترامپ بعد از جنجال مربوط به تفتیش اقامتگاهش توسط ماموران اف.بی.آی برای یافتن اسناد محرمانه کاخ سفید طرح اتهام خواهد شد: «وزارت دادگستری دولت بایدن یا سازمان دولتی دیگری که تحت نفوذ آنها است سرانجام آن کاری که می‌دانید را انجام خواهند داد و آن طرح اتهام علیه دونالد ترامپ است. آنها خیلی واضح این کار را انجام خواهند داد. کسی نمی‌داند چطور. شاید آنها ویدئوی دوربین مداربسته از اقامتگاه مار-ئه-لاگو تهیه کنند. ظاهرا برای دریافت این ویدئوها درخواست هم فرستاده‌اند.»
تشکر ترامپ از اف بی‌آی!
از آن سو «دونالد ترامپ» در تازه‌ترین واکنش خود علیه اقدام اخیر «اف بی‌آی» 
در بیانیه‌ای کنایه‌آمیز از دفتر تحقیقات فدرال (اف‌بی‌آی) و وزارت دادگستری این کشور تشکر کرد. به نوشته نشریه «نیوزویک»، ترامپ روز سه‌شنبه بابت برگرداندن مدارک «دزدیده شده‌» از جمله گذرنامه‌های خانواده‌اش از اف‌بی‌آی و وزارت دادگستری قدردانی کرد و نوشت: «وزارت دادگستری و اف‌بی‌آی اکنون پاسپورت‌های مرا برگرداندند. متشکرم! متأسفانه هشت روز پیش که آنها به خانه من «مار ئه لاگو» هجوم بردند، مثل یک مجرم خرده‌پا دست‌هایشان را باز کردند و هرچیزی که به چشمشان خورد با خودشان بردند. چنین چیزی نباید در آمریکا رخ دهد.»
شکست چهره کلیدی ضد ترامپ 
از سوی دیگر گزارش‌ها نشان می‌دهد چهره کلیدی حزب جمهوری‌خواه تحقیق علیه رئیس‌جمهور سابق آمریکا در کنگره از دور رقابت درون حزبی خارج شده است. به نوشته وبگاه شبکه «سی‌اِن‌اِن»، نتایج اولیه انتخابات در ایالت وایومینگ نشان می‌دهد «هریت هِیجمَن» رقیب« لیز چنی» که از حمایت «دونالد ترامپ» برخوردار است، با اختلاف حدوداً دو برابری، پیروز خواهد شد.«لیز چنی» دختر معاون «جورج دابلیو بوش» رئیس‌جمهور اسبق آمریکا، یکی از ده عضو جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا بود که سال گذشته به استیضاح ترامپ رأی مثبت داد. این قانون‌گذار آمریکایی همچنین یکی از اعضای کلیدی کمیته منتخب تحقیقات مجلس نمایندگان آمریکا درباره حمله هواداران ترامپ به ساختمان کنگره در سال ۲۰۲۱ است. به نوشته سی‌اِن‌اِن، «لیز چنی» هشتمین عضو جمهوری‌خواه از میان ده نماینده‌ای است که پس از دادن رأی مثبت به استیضاح دوم ترامپ، از دور رقابت‌های انتخاباتی خارج می‌شود.

نظر شما