شناسهٔ خبر: 55592816 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

مدیرعامل باغ موزه دفاع مقدس:

کرونا ضربه سختی به موزه‌داری در کشور زد

مدیرعامل باغ موزه دفاع مقدس با بیان اینکه دو سال و نیم تعطیلی به علت کرونا، ضربه بزرگی بود برای همه موزه‌ها گفت: هر چند ما از این فرصت برای ارتقای موزه دفاع مقدس استفاده کردیم، اما فقدان حضور مردم عملا موزه‌ها را بی‌تاثیر می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش قدس آنلاین، نشست خبری علی اصغر جعفری رییس باغ موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس صبح امروز با حضور جمعی از اصحاب رسانه برگزار شد.

جعفری در این نشست ضمن تبریک روز خبرنگار به اصحاب رسانه گفت: ما در پیشبرد اهدافمان برای ارتقای موزه در حوزه نشر و آموزش تا حدودی موفق بودیم و توانستیم گام‌های خوبی در جهت پژوهش برداریم.

وی با بیان اینکه متأسفانه در حوزه موزه‌داری، دو سال و نیم تعطیلی به علت کرونا ضربه بزرگی بود برای همه موزه‌ها، افزود: هر چند ما از این فرصت برای ارتقای موزه دفاع مقدس استفاده کردیم، اما فقدان حضور مردم عملا موزه‌ها را بی‌تاثیر می‌کند.

مدیر عامل باغ موزه دفاع مقدس ادامه داد: بعد از فروکش کردن ویروس کرونا کارها دارد رو به روال می‌افتد و فضا به حالت قبل بر می‌گردد، اما با این حال هنوز تا رسیدن به فضای قبل فاصله داریم.

وی گفت: پیش از شیوع ویروس کرونا روزانه حدود ۳ هزار نفر از موزه‌های ما بازدید می‌کردند، اما اکنون فاصله زیادی وجود دارد تا به آن آمار برگردیم.

جعفری بیان داشت: ما در ادامه فعالیت‌های خود، افتتاح موزه‌های دیگر را نیز در دست اقدام داریم، از جمله طراحی موزه زنان که به نقش زنان در دفاع مقدس پرداخته است و امیدواریم با آغاز هفته دفاع ساخت آن آغاز شود.

وی گفت: در سایر بخش‌ها هم توفیقات خوبی داشتیم؛ مثل تدوین سناریو های ۲۰ گانه، استودیو برای ساخت برنامه‌های تلویزیونی و رادیویی که از استانداردهای خوبی برخوردار است و آماده بهره برداری است.

مدیرعامل باغ موزه دفاع با اشاره به افتتاح خبرگزاری سرو ویژه فعالیت‌های موزه بیان داشت: همچنین در حوزه رسانه‌ای رادیو سرو جایگاه خوبی پیدا کرد و الان روزی ۴ ساعت برنامه زنده دارد که هم اینترنتی است و هم روی فرکانس اف ام در تهران پخش می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

نظر شما