شناسهٔ خبر: 55596338 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

مدیرعامل باغ موزه دفاع مقدس:

کرونا ضربه سختی به موزه‌داری در کشور زد

صاحب‌خبر -
کرونا ضربه سختی به موزه‌داری در کشور زد

خبرگزاری آریا- مدیرعامل باغ موزه دفاع مقدس با بیان اینکه دو سال و نیم تعطیلی به علت کرونا، ضربه بزرگی بود برای همه موزه‌ها گفت: هر چند ما از این فرصت برای ارتقای موزه دفاع مقدس استفاده کردیم، اما فقدان حضور مردم عملا موزه‌ها را بی‌تاثیر می‌کند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری آریا؛ نشست خبری علی اصغر جعفری، مدیرعامل باغ موزه دفاع مقدس صبح امروز با حضور جمعی از اصحاب رسانه برگزار شد.
جعفری در این نشست ضمن تبریک روز خبرنگار به اصحاب رسانه اظهار داشت: ما در پیشبرد اهدافمان برای ارتقای موزه در حوزه نشر و آموزش تا حدودی موفق بودیم و توانستیم گام‌های خوبی در جهت پژوهش برداریم.
مدیرعامل باغ موزه دفاع مقدس افزود: امروز خبرنگاری در جایگاه خوبی قرار گرفته است و مردم به آنها توجه دارند که این سرمایه مهمی برای آنها است.
جعفری ادامه داد: نقش آفرینی خبرنگاران به بالندگی جامعه و کاهش فاصله میان سیستم و مردم کمک می کند. علاوه بر این، ایجاد و گسترش عدالت و اهمیت به خواست مردم کمک می کند.
مدیرعامل باغ موزه دفاع مقدس با بیان اینکه متأسفانه در حوزه موزه‌داری، دو سال و نیم تعطیلی به علت کرونا ضربه بزرگی بود برای همه موزه‌ها، افزود: هر چند ما از این فرصت برای ارتقای موزه دفاع مقدس استفاده کردیم، اما فقدان حضور مردم عملا موزه‌ها را بی‌تاثیر می‌کند.
جعفری گفت: پیش از شیوع ویروس کرونا روزانه حدود 3 هزار نفر از موزه‌های ما بازدید می‌کردند، اما اکنون فاصله زیادی وجود دارد تا به آن آمار برگردیم.
مدیرعامل باغ موزه دفاع مقدس بیان داشت: ما در ادامه فعالیت‌های خود، افتتاح موزه‌های دیگر را نیز در دست اقدام داریم، از جمله طراحی موزه زنان که به نقش زنان در دفاع مقدس پرداخته است و امیدواریم با آغاز هفته دفاع ساخت آن آغاز شود.
جعفری گفت: در سایر بخش‌ها هم توفیقات خوبی داشتیم؛ مثل تدوین سناریو های 20 گانه، استودیو‌ برای ساخت برنامه‌های تلویزیونی و رادیویی که از استاندارد‌های خوبی برخوردار است و آماده بهره برداری است.
مدیرعامل باغ موزه دفاع مقدس با اشاره به افتتاح خبرگزاری سرو ویژه فعالیت‌های موزه بیان داشت: همچنین در حوزه رسانه‌ای رادیو سرو جایگاه خوبی پیدا کرد و الان روزی 4 ساعت برنامه زنده دارد که هم اینترنتی است و هم روی فرکانس اف ام در تهران پخش می‌شود.
جعفری در ادامه عنوان کرد: سال 1400 سال خوبی برای موزه ملی انقلاب اسلامی بود بود کمتر اینکه تبدیل به موزه ملی شد و با تصویب مقام معظم رهبری مجموعه حفظ و نشر آثار دفاع مقدس به این مجموعه واگذار شد. علاوه بر این در سال گذشته دپارتمان آموزشی در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس راه‌اندازی شد.

نظر شما