شناسهٔ خبر: 55588763 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

مدیر عامل باغ موزه انقلاب و دفاع مقدس خبر داد:

ساخت مستند روایت معیار برگرفته از بزرگترین پژوهش باغ موزه دفاع مقدس

جعفری با بیان اینکه بزرگترین پروژه ملی به نام روایت معیار یکی از پژوهش های مهم باغ موزه ملی دفاع مقدس است، گفت: ساخت مستند روایت معیار و همچنین انیمیشن ۱۰۰ قسمتی معیار برگرفته از این پروژه ملی دفاع مقدس است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، علی اصغر جعفری، مدیر عامل باغ موزه انقلاب و دفاع مقدس در نشست خبری با اصحاب رسانه با گرامیداشت یاد شهدای دفاع مقدس، مدافع حرم و سلامت و تبریک روز خبرنگار گفت: ارتقای شاخص های عمومی، دانش و اطلاعات عمومی جامعه به همت خبرنگاران بوده است. در گذشته جایگاه خبرنگاران برای عموم مشخص نبود اما با گسترش رسانه و تاثیر آن در شئونات مختلف به همان نسبت امروز جایگاه رسانه و خبرنگاران پر رنگ شده است.

 

جعفری با اشاره به تاثیر رسانه در معرفی دستاوردها و اعتماد عمومی مردم به خبرنگاران افزود: اعتماد عمومی مردم در حوزه رسانه به خبرنگاران سرمایه خوبی برای رسانه محسوب می شود و این امر موجب می شود تا خبرنگاران نقش آفرینی بیشتری را در میان مردم داشته باشند. خبرنگاران موجب نزدیک شدن مردم و نظام اسلامی با یکدیگر هستند و کمک به کاهش آلام مردم می کنند و موجب ایجاد عدالت و کمک به مردم سالاری و اهمیت به خواست مردم از دیگر دستاوردهای وجود خبرنگاران است.

 

وی ادامه داد: رشد و بالندگی جامعه امروز مدیون مجاهدت های همکاران خبر در رسانه ها است که به عنوان افسران این میدان در این راه مجاهدت می کنند.

 

وی تصریح کرد: باغ موزه دفاع مقدس به عنوان یک موزه کامل در غرب آسیا مطرح است و در میان کشورهای همسایه در داخل و خارج در مقایسه با سایر موزه ها از ظرفیت بالایی برخوردار است که این موضوع در سایه تلاش رسانه پر رنگ شده است.

 

جعفری تصریح کرد: سال 1400 برای ما سال خوبی بود که با تصویب رهبر انقلاب مجموعه باغ موزه دفاع مقدس به موزه ملی دفاع مقدس تبدیل شد و تمام ماموریت های حوزه حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس به باغ موزه واگذار شد و مسئولیت سنگینی بر دوش ما گذاشته شد.

 

وی با اشاره به انتشار 100 عنوان کتاب جدید در حوزه دفاع مقدس یادآور شد: در حال حاضر دوره های آموزشی در دوره کارشناسی و کاردانی در حوزه دفاع مقدس در باغ موزه پیش بینی شده است و البته افرادی در این رشته ها مشغول به تحصیل هستند.

 

وی گفت: در حوزه پژوهش یکی از بزرگترین پژوهش های ملی به عنوان روایت معیار بالغ بر 9 هزار صفحه در قالب دو اثر تلویزیونی در حال ساخت است که مستند روایت معیار و همچنین انیمیشن 100 قسمتی در همین زمینه در حال ساخت است.

 

جعفری ادامه داد: دو و نیم سال تعطیلی موزه ضربه بدی به موزه های کشور وارد کرد اما ما در طی این سال ها مشغول اصلاحات به لحاظ تکنیکی و برطرف کردن برخی از فقدان ها در موزه بودیم اما با وجود تمام تلاش ها بدون حضور مردم موزه ها راکد هستند و بخش فرهنگی مخاطب خود را از دست می دهد. در حال حاضر بعد از فروکش کردن آمار کرونا در حال بازگشت به بازدیدهای طبیعی خود هستیم.

 

وی با اشاره به افتتاح نمایشگاه لباس سرباز با حضور رییس جمهور تصریح کرد: این نمایشگاه مورد استقبال رییس جمهور قرار گرفت و همچنین طراحی موزه زنان به اتمام رسیده و در این حوزه شاهد نقش زنان در دوران دفاع مقدس هستیم که در هفته دفاع مقدس عملیات ساخت آن آغاز می شود و تا پایان سال عملیات اجرایی آن آغاز می شود.

 

وی با اشاره به تدوین 20 سناریو با موضوع دفاع مقدس اظهار کرد: در حوزه رسانه، رادیو سرو جایگاه خوبی میان رسانه دارد و در روز بیش از 4 ساعت برنامه زنده به روی آنتن پخش می شود. همچنین نشریه سرو نشریه تخصصی است که هر ماهه 1200 نسخه از آن در اختیار کتابخانه ها قرار می گیرد. همچنین تا پایان سال شاهد فعالیت پایگاه خبری سرو در باغ موزه دفاع مقدس هستیم.

پایان پیام/34

نظر شما