شناسهٔ خبر: 55574966 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

امام جمعه قشم: مکتب سیدالشهدا (ع) اندیشگاه جهانی است

قشم - ایرنا - امام جمعه قشم با بیان اینکه مکتب سیدالشهدا (ع) اندیشگاه جهانی است گفت: دشمن از این مکتب و سوگواری بر مظلومیت شهید کربلا و ۷۲ تن از یاران آن حضرت می ترسد و می دانند این صدای عزاداری و این اشکی که برای امام حسین (ع) ریخته می شود یک اشک تشکیلاتی و آرمانی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام غلامرضا حاجبی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قشم که با حفظ شیوه نامه های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در مصلی امام علی(ع) این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: خودم و شما نمازگزاران را به رعایت تقوای الهی سفارش می کنم.

وی ادامه داد: چون مکتب سیدالشهدا (ع) بر اصول و ارزش های انسانی و الهی استوار است، یک مکتب جهانی شده است.

امام جمعه قشم با اشاره به اینکه الگوی اصلی محور مقاومت در دنیای امروز مکتب سیدالشهدا (ع) است، افزود: امام حسین (ع) را کل دنیا می شناسد نه فقط به علت رفتار ما مسلمان ها، خداوند سبحان، عالم را اینگونه مقرر کرده که حسینش را به دنیا بشناسند، فقط من و شما باید ببینیم که ارتباط و پیوند ما با این معرفتی که خدا می خواهد در دل دنیا قرار دهد، ما کجای آن قرار داریم و در طول عمرمان برای شناساندن این مکتب چه کار کرده ایم.

حجت الاسلام حاجبی اضافه کرد: شما دیدید در همین شکست فضاحت بار رژیم منحوس صهیونیستی که گاهی ۳۳ روز و گاهی ۲۲ روز طاقت جنگ داشت و امروز این توان و طاقت به سه روز هم نمی کشد و دست به دست این کشور و آن کشور می شود که آتش بس شود، چه اتفاقی افتاده است که امروز گنبد آهنین تبدیل به یک جوک سیاسی شده است.

وی با بیان اینکه ما که اعلام کرده ایم که هر کسی در دنیا بخواهد به رژیم صهیونیستی ضربه ای بزند ما نه تنها حامی آن هستیم حتی از لحاظ نظامی هم آن را تقویت خواهیم کرد، اظهار داشت: این شکست فضاحت بار رژیم منحوس صهیونیستی در سه روز ثمره مکتب سیدالشهدا (ع) است.

امام جمعه قشم با اشاره به روز مقاومت اسلامی در هفته آینده (یکشنبه بیست و سوم مرداد ۱۴۰۱) ادامه داد: این روز دیگر خوشایند دشمن نیست، اما ما هستیم که باید در کنار اشک برای سید الشهدا(ع) در دلمان جشن باید بگیریم که جهاد اسلامی فلسطین که یک گروه کوچکی از مقاومت اسلامی است در یک جنگ سه روزه چه بلایی بر سر رژیم کودک کش صهیونیستی آورد که دیگر نیازی به حماس و حزب الله نباشد.  

وی با طرح این سوال که صهیونیست داخلی کیست، گفت: کسانی که به شهدای عزیزمان توهین می کنند، بدتر از شمر نیستند اسم این افراد را چه باید گذاشت، سیدالشهدا (ع) فرمودند اگر دین ندارید دست کم آزاده مرد باشید.

حجت الاسلام حاجبی اضافه کرد: شما از اهانت به یک شهید خجالت نمی کشید و بدتر از آن بر کسانی که بر این اهانت سکونت کردند باید خجالت بکشند هم میر فتنه با لجن پراکنی اش و هم سید فتنه با سکوتش در مقابل این توهین به سردار عاشق جبهه ولایی مقاومت بدنامی، بی آبرویی، خفت، رسوایی و روسیاهی تاریخی دیگری برای خودشان خریدند.

وی افزود: حتی تکه های بدن شهید سرلشکر پاسدار حسین همدانی هم خار چشم دشمنان داخلی و خارجی است.

امام جمعه قشم گفت: شهید عزیز ما، تو خودت شاهد هستی و شهادت خواهی داد که این افراد چه خون ها به دل امام جامعه کردند، این صحبت ها و اینجور حرف ها نه تنها توهین برای شهید است، ادامه همان خون کردن به دل امام جامعه است؛ این ها را نباید اعدام کنند، همگان باید به یاد بیاورند آن روزی که فریاد امام جامعه بلند بود که این ها از آبشخور استکبار استفاده می کنند اما یک عده ای باورشان نمی شد ببینید و بدتر از این صحبت ها را هم خواهید دید.

وی با اشاره به اینکه در کشورهای دنیا برای سربازانی که در یک جنگ جهانی از ترس کشته شده اند احترام قائل هستند، خطاب به میر فتنه افزود: تو امنیت خودت و آن عجوزه ای که در کنارت زندگی می کند را از همین شهید داری آنگاه باید اینگونه صحبت کنی، ما کاری به این فرد نداریم کاری به آنهایی داریم که امروز آزاد و رها به عنوان سگ های هار منطقه در این کشور ارتزاق می کنند و سکوت کردند آنها باید پاسخگو باشند.

حجت الاسلام حاجبی اظهار داشت: من به سردار همدانی عزیز تبریک می گویم و این هم مبارکت باد که در اوج عزای سیدالشهدا (ع) آنطوری که به سر مبارک امام حسین (ع) اهانت شد به سردار ما هم بی احترامی کردند.

وی به روز حمایت از صنایع کوچک در هفته پیش رو اشاره کرد و گفت: یکی از پایگاه های اصلی که می شود مسئله بی کاری را حل کرد حمایت از صنایع کوچک است، توسعه صنایع کوچک و متوسط کلید تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی است به ویژه در این شهرستانی که از معافیت های مالیاتی بهره می برد.

امام جمعه قشم با گرامیداشت روز ۲۶ مرداد ماه سالروز آغاز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی (در سال ۱۳۶۹)، اظهار داشت: مسوولین بسنده به تجلیل ظاهری از این آزادگان سرافراز نکنند و ببیند مشکلات این سروقامتان جاوید چیست، ما نمی توانیم به قدر لحظه ای که این عزیزان در اسارت دشمن بعثی بودند، دین خود را به آنان ادا کنیم.  

وی با اشاره به مسئله برجام فعلی نیز افزود: تلاش دیپلمات های کشور در این مذاکرات ستودنی است، این مذاکرات به خوبی در حال پیشرفت است، اما آنچه که غربی ها می گویند و دم از بیانیه مورد توافق می زنند این یک رمز تشدید فشارها بر جمهوری اسلامی است، این را نباید دست کم گرفت که خیلی خوب حالا یک توافقی انجام شده و یک بیانیه ای صادر و تمام شد، نه توافقی صورت نگرفته اگر تامین کننده منافع ملت ایران نباشد.  

حجت الاسلام حاجبی گفت: آنهایی که امروز در رسانه ها عنوان می کنند که توافقی صورت گرفته و باید امضا شود نه همچین بایدی وجود ندارد، اگر تضمین آنچه که منافع جمهوری اسلامی ایران را تامین می کند این ارزشمند است و اما اگر غیر از این باشد ما هیچ بیانیه ای مورد توافقی در برجام نداریم.

نظر شما