شناسهٔ خبر: 55564675 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

عملیات شفاف‌سازی آب چشمه کوهرنگ در تصفیه‌خانه باباحیدر فارسان در حال انجام است

شهرکرد- ایرنا- فرماندار فارسان با اشاره به انجام عملیات زلال‌سازی و تصفیه کامل آب چشمه کوهرنگ در تصفیه‌خانه بخش‌آباد باباحیدر، گفت: کدورت آب بسیار کاهش پیدا کرده و پیش‌بینی می‌شود تا عصر روز پنجشنبه وارد مدار شود.

صاحب‌خبر -

سید هادی صالحی روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: عملیات جهادی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با همکاری قرارگاه امام حسن(ع) و تیم‌های اعزامی از آبفای استانهای خوزستان، قم و تهران در منطقه در حال انجام است.

به گفته وی، با اقدامات فنی پیچیده که کار بسیار دقیق و حساسی است کدورت آب چشمه کوهرنگ از یک هزار به ۳۷۰ رسیده است و پیش‌بینی می‌شود این میزان کدروت در ساعات آینده به طور کامل برطرف و چشمه وارد مدار بهره‌برداری شود.

وی ادامه داد: علاوه‌بر آن طی ۲ روز اخیر که با گل‌آلود شدن چشمه کوهرنگ، منابع آب شهرستان به شدت کاهش یافته است پنج حلقه چاه جدید وارد مدار شده و ۱۲ تانکر آب را در محلات و مخازن شهرستان توزیع می‌کند.

فرماندار فارسان با بیان اینکه پایداری آب شرب در شهر فارسان به ۹۵ درصد رسیده است، تصریح کرد: قطعی آب در شهر فارسان نخواهیم داشت اما احتمال اینکه طبقات بالای مجتمع‌های مسکونی با افت فشار آب روبرو شوند همچنان وجود دارد.

صالحی خاطرنشان کرد: در سایر مناطق شهرستان از جمله باباحیدر و فیل‌آباد نیز آب سهمیه‌بندی شده و تا زمانی که مخازن آب بطور کامل پر شود این مناطق با قطعی و افت فشار آب روبرو هستند.

وی با بیان اینکه آب تامین شده در شهرستان جوابگوی نیاز معمول مردم است، خاطر نشان کرد: با این وجود از آنجا که آب طی روزهای اخیر با قطعی همراه بوده و نیاز مردم افزایش یافته است همچنان کمبود آب در شهرستان احساس می‌شود و یکی ۲ روز طول می‌کشد تا به پایداری برسد.

به گزارش ایرنا، به سبب وقوع بارش‌های سیل‌آسا در چهارمحال و بختیاری، آب چشمه کوهرنگ که از چشمه‌های مهم و حیاتی این استان به شمار می‌رود گل‌آلود و از مدار آبرسانی خارج شده است. همین موضوع سبب ایجاد تنش آبی در هفت شهر و ۳۴ روستای این استان شده از جمله شهرهای فارسان، باباحیدر و فیل آباد در شهرستان فارسان شده است.

نصب تجهیزات رفع کدروت بر تاسیسات انتقال آب چشمه کوهرنگ، اضافه شدن تعدادی تانکر آبرسانی به امکانات چهارمحال و بختیاری و توزیع آب در محلات، راه‌اندازی ایستگاه‌های بسته‌بندی آب و اضافه کردن تعدادی چاه از بخش کشاورزی، شهرداری و دستگاه‌های اجرایی از جمله اقداماتی است که تاکنون برای رفع مشکل انجام شده است.

نظر شما