شناسهٔ خبر: 55536571 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

راه‌اندازی ایستگاه‌های بسته‌بندی آب در شهرکرد/ منابع جدید تا صبح فردا وارد مدار می‌شود

معاون عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه تا صبح چاه‌های بیشتری به مدار اضافه خواهد شد، گفت: برای کاهش مشکل آب شرب ایستگاه‌های بسته‌بندی آب در سطح شهر راه‌اندازی شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، علی حیدری شامگاه سه‌شنبه در جلسه اضطراری تأمین آب شهرکرد گفت: مشکل تامین آب شرب شهر شهرکرد و تعدادی از شهرهای منتهی به مسیر کوهرنگ تا شهرکرد بررسی شد.

معاون عمرانی استانداری چهارمحال و بختیاری افزود: با توجه به گل‌آلود شدن چشمه کوهرنگ و خروج ۳۵۰ لیتر بر ثانیه آب از مدار چاه‌هایی با کمک شهرداری، فرودگاه و برخی کشاورزان آماده پمپاژ آب شد.

حیدری با اشاره به اینکه تا صبح چاه‌های بیشتری به مدار اضافه خواهد شد، بیان کرد: با این حال مردم در مصرف آب صرفه‌جویی کنند تا بتوانیم از بحران عبور کنیم.

وی اظهار داشت: تانکرهای آب از استان‌های دیگر درخواست شده که تعدادی به استان رسیده و تا فردا بیشتر خواهند شد تا به تامین آب کمک کنند.

حیدری در پایان گفت: برای کاهش مشکل آب شرب ایستگاه‌های بسته‌بندی آب در سطح شهر راه‌اندازی شده است.

همچنین در این جلسه استفاده از ظرفیت شهرک صنعتی بن، جونقان و کوهرنگ و همچنین پمپ کردن ۳۰۰ لیتر ظرفیت مازاد طرح عمان سامان به تصفیه‌خانه شهرکرد به عنوان پیشنهادهایی برای تامین آب مطرح شد.

قابل ذکر است علاوه بر این که راهکارهای کوتاه‌مدت نظیر آبرسانی با تانکرهای سیار و توزیع آب آشامیدنی بسته‌بندی در شهرها و روستاهای درگیر و محلات کم آب شهرکرد در حال انجام است، اکیپ‌های تاسیسات شرکت آبفا نیز به صورت شبانه‌روزی مشغول وارد مدار نمودن منابع جدید آب شرب هستند.

انتهای پیام/68035/م

نظر شما