شناسهٔ خبر: 55511218 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رسانه صهیونیستی حمله به غزه را یک شکست مفتضحانه برای تل آویو دانست

تهران-ایرنا- روزنامه صهیونیستی هاآرتص، حمله نظامی به نوار غزه را شکست فاجعه بار توصیف کرد و تنها حاصل آن را فلج کردن زندگی روزمره صهیونیست ها در سرزمین اشغالی فلسطین دانست.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از تارنمای الجزیره، روزنامه صهیونیستی هاآرتص در سرمقاله امروز خود از رژیم صهیونیستی خواست تا برای متوقف کردن این "رویکرد احمقانه" ابتدا جهت گیری خود را به طور کامل تغییر داده و بدنبال اجرای طرحی برود که پیش از این نیز از سوی صهیونیست ها مطرح شد اما با مخالفت گسترده فلسطینی ها و گروههای فلسطینی روبرو و شکست خورد.

براساس این طرح شکست خورده، این روزنامه صهیونیستی بار دیگر به سران تل آویو  توصیه کرد که "قبل از هر چیز اقدام به بازسازی غزه کرده و برای بهبود وضعیت اقتصادی و غیرنظامیان در غزه، مجوزهای لازم برای واردات مصالح ساختمانی و غیره به این منطقه را بدهد".  

روزنامه صهیونیستی هاآرتص این اقدام را "یکی از راه حلهای خوب" برای اجرای طرح دو مرحله‌ای موسوم به "اقتصاد برای امنیت" دانست.

این روزنامه صهیونیستی سپس به تشریح مراحل این طرح پرداخت و نوشت: مرحله اول این طرح شامل بازسازی در حوزه فعالیت های انسانی است که بر اساس آن باید اجازه بازسازی سیستم برق غزه، ایجاد  خطوط لوله کشی گاز و ایجاد ایستگاههای آبی شیرین کن و بهبود سیستم بهداشت و درمان غزه داده شود تا بتواند در ازای آن به آرامش طولانی مدت امیدوار بود. مرحله دوم نیز ساخت یک جزیره مصنوعی در خارج از نوار غزه و ایجاد یک بندر درآن و جذب سرمایه‌گذاری بین‌المللی و اجرای پروژه‌های اقتصادی مشترک است.

هاآرتص در پایان این امکان را "فرصتی طلایی" برای نخست وزیر رژیم صهیونیسنی دانست تا مسیر کاملاً جدیدی را در روابط با غزه ترسیم کند.

گفتی است این طرح روزنامه هاآرتص جدید نیست و پیش از این نیز بارها از سوی صهیونیست ها مطرح شده است. مردم و گروههای فلسطینی در مقابل با رد این طرح صهیونیست ها و برملا کردن اهداف پشت پرده آن گفته اند که رژیم صهیونیستی می خواهد مسئله فلسطین را به برخی مسائل اقتصادی تقلیل داده و از طریق آن برای خود امنیت بخرد؛ امری که کاملا مردود و غیرقابل قبول است و مبارزه تا آزادسازی کامل سرزمین فلسطین و بیرون راندن صهیونیست ها ادامه خواهد یافت.

به گزازش روز دوشنبه ایرنا، ارتش رژیم صهیونیستی از عصر جمعه حملات هوایی و توپخانه ای خود به مناطق مختلف نوار غزه را آغاز کرد که بر اثر این حملات وحشیانه ۴۴نفر نفر از جمله ۱۵ کودک و ۲ زن شهید شدند. بیش از ۳۶۰ نفر هم مجروح شده اند که ۹۶ نفر از آنها کودک، ۳۰ نفر زن و ۱۲ نفر سالخورده هستند.

در پاسخ به این حملات جنایتکارانه، گروه های مقاومت فلسطین با صدها موشک شهرها و شهرک های صهیونیست نشین در سرزمین های اشغالی به ویژه تل آویو و فرودگاه بن گورین را هدف قرار دادند.

گروهان‌های قدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز از جمعه شب تا شب گذشته مناطق مختلف فلسطین اشغالی را آماج راکت‌ها و خمپاره‌های خود قرار داد.

منابع خبری رژیم صهیونیستی اعلام کردند که گروه های مقاومت و جهاد اسلامی فلسطین دراین مدت بیش از ۷۰۰ موشک و راکت را به سمت فلسطین اشغالی شلیک کرده اند.  

این جنایت تازه صهیونیست ها با موج محکومیت در سطح بین المللی به ویژه جهان اسلام روبه رو شد و کشورها، مقامات، احزاب و شخصیت های مختلف بر لزوم توقف آن و پاسخگویی رژیم صهیونیستی تاکید کردند.

سرانجام موشک‌های مقاومت رژیم صهیونیستی را وادار به پذیرش توافق آتش بس کرد.

این توافق در ساعت ۲۳:۳۰ دقیقه به وقت محلی (بامداد دوشنبه به وقت تهران) و با میانجیگری مصر اجرایی شد.

در میان شهدا نام تیسیر الجعبری یکی از فرماندهان ارشد گردان‌های قدس نیز دیده می‌شود و همین امر موجب شد که حملات گروههای فلسطینی از شدت بیشتری برخوردار باشد.

نظر شما