شناسهٔ خبر: 67677241 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

پلیس ژاپن تدابیر امنیتی برای سیاستمداران را تقویت می‌کند

ایراندخت آذر شکیب

آژانس پلیس ملی ژاپن امروز (دوشنبه) دستور افزایش تدابیر امنیتی برای سیاستمداران را در پی سوءقصد به دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا صادر کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، خبرگزاری رسمی ژاپن امروز گزارش کرد اقدامات مدنظر مربوط به برگزاری سخنرانی عمومی سیاستمداران در سراسر کشور و تقویت امنیت در حوزه مخاطبان است.

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، آژانس پلیس ملی ژاپن به دفاتر منطقه‌ای ملزم کرده که از پوشش‌های زرهی و پناهگاه‌ها برای محافظت از جان سیاستمداران در طول سخنرانی‌ها استفاده کنند.

در هشت ژوئیه ۲۰۲۲، شینزو آبه، نخست وزیر سابق ژاپن در حین سخنرانی مبارزات انتخاباتی خود در استان «نارا» مورد اصابت گلوله قرار گرفت.

در آوریل گذشته نیز سوء قصدی علیه فومیو کیشیدا، نخست وزیر کنونی طی یک سخنرانی صورت گرفت. در همین راستا، بررسی وسایل شخصی در اجراها، عبور از گیت‌ها و افزایش فاصله بین گوینده و حضار آغاز شد.

این موضع‌گیری ژاپن پس از آن است که بعدازظهر شنبه، در جریان مراسم کمپین ترامپ در باتلر، پنسیلوانیا، تیراندازی شد. رئیس جمهور سابق از ناحیه گوش راستش با اسلحه زخمی و برای مدت کوتاهی در بیمارستان بستری شد. قبل از اینکه سرویس مخفی آمریکا او را به ضرب گلوله از پای دربیاورد، مرد مسلح یکی از حضار را کشت و ۲ نفر دیگر را در میان جمعیت به شدت مجروح کرد.

انتهای پیام

نظر شما