شناسهٔ خبر: 55502985 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

شبستان گزارش می‌دهد؛

آستارا غرق در ماتم علمدار کربلا

همزمان با نهمین روز از محرم که با یاد رشادت‌ها و جانفشانی‌های علمدار کربلا به عنوان تاسوعای حسینی به حضرت ابوالفضل‌العباس (ع) منتسب است، مرزی‌ترین شهرستان گیلان بندر آستارا سراسر ماتم و اندوه است و اهالی این دیار مرزنشین به عزاداری می‌پردازند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، مردم ولایتمدار و عاشق اهل‌بیت(ع) آستارا با برگزاری آیین‌های باشکوه عزاداری همراه با شیعیان سراسر جهان و کشورمان در عزای شهادت حضرت ابوالفضل‌العباس (ع) علمدار کربلا و یار باوفای سالار و سرور شهیدان حضرت امام حسین(ع) اشک ماتم ریخته و به سوگ نشستند .

 

مرزنشینان آستارایی از شب گذشته تا به امروز به مناسبت تاسوعای حسینی در مساجد و هیئت‌های مذهبی این شهرستان حضور یافته و با برگزاری مراسم‌های ویژه عزاداری به سر و سینه زدند.

 

حسینیان بندر آستارا همزمان با روز شهادت سردار رشید سپاه کربلا، با حضور در مساجد، هیئت‌های مذهبی و حسینیه‌ها و برپایی دسته‌جات سینه‌زنی در محوطه مساجد با سینه‌زنی تاسوعای امام حسین (ع) را گرامی داشته و با شهدای دشت نینوا تجدید میثاق کردند.

 

خیل عظیم مردم سوگوار و عزادار بندر آستارا همزمان با برگزاری مراسم‌های سینه‌زنی و زنجیر زنی با حضور در اماکن مقدسه از جمله امامزادگان ابراهیم و قاسم (ع) و سر دادن نوحه به یاد شهادت حضرت عباس (ع) سردار دلاور سپاه اسلام به سوگ نشسته و اشک ماتم ریختند.

 

در کنار برگزاری مراسم‌های عزاداری سالار و سرور شهیدان و یاران باوفایش بسیاری از خانواده‌های آستارایی با تاسی از سیره ائمه اطهار(ع) و لبیک به فرموده مقام معظم رهبری در کمک به نیازمندان، اقدام به توزیع بسته‌های اقلام غذایی در بین اقشار کم درآمد کردند .

 

بستن پیشانی‌بندهای یا امام حسین (ع) و یا ابوالفضل‌العباس (ع) و پوشیدن لباس‌های سبز و سیاه منقش به نام این دو عزیز در بین نوجوانان و جوانان و حتی کودکان از دیگر جلوه‌های بود که در سالروز شهادت سردار بزرگ سپاه اسلام مشاهده می‌شد.

 

مردم ولایتمدار و همیشه در صحنه بندر آستارا تا پایان روز تاسوعای حسینی به سوگواری با شیوه‌ها و آیین‌های مختلفی در مناطق روستایی و شهری این شهرستان از دیر باز برجای مانده است می‌پردازند و با پیوند دادن این عزاداری‌ها به روز عاشورای حسینی دو روز پیاپی به سوگواری می‌پردازند.

 

همچنین امروز تعدادی از شهروندان و عزاداران در مزار شهدای گمنام دانشگاه آزاد اسلامی واحد آستارا حضور یافته و ضمن عزاداری در ماتم شهادت علمدار کربلا با شهدای کربلای ایران تجدید میثاق کردند.

 

سوگواری مردم مرزنشین بندر آستارا در جای جای کشور مورد توجه ویژه قرار داد به طوریکه این شهرستان در ایام ماه محرم به ویژه در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی میزبان مهمانان بسیاری از مناطق مختلف کشور بود .

پایان پیام/163

نظر شما