شناسهٔ خبر: 55501451 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

گیلان در سوگ علمدار کربلا غرق ماتم است

همزمان با تاسوعای حسینی گیلانیان ولایتمدار در سوگ علمدار کربلا عزاداری کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، همزمان با تاسوعای حسینی سراسر گیلان غرق در عزا و ماتم است و گیلانیان همنوا با شهیدان دشت کربلا در سوگ علمدار دشت کربلا، حضرت ابوالفضل العباس(ع) عزاداری کرده و بر سر و سینه زدند.

 

مردم گیلان در صبح تاسوعا در قالب دسته‌ها و هیئت‌ها در خیابان‌ها به سوگواری مشغول بوده و نوای "یا حسین" از هر کوی و برزن به گوش می‌رسد و مردم با مرثیه سرایی و نوحه‌خوانی در مظلومیت امام حسین(ع) و یاران وفادارش اشک ماتم ریختند.

 

گیلان غرق در ماتم تاسوعای حسینی است و تمام استان از آستارا تا رودسر از لوشان تا انزلی به نوای تاسوعا عطرآگین شده و مردم از گوشه گوشه استان خود را به بقاع متبرکه، مساجد و هیئت‌ها رسانده و در عزای حسینی شریک شده‌اند.

 

 

اجتماع بزرگ عزاداران در میادین اصلی شهر برگزار شده و آیین‌های عاشورایی برپا شد. در رشت، میدان شهدای ذهاب(شهرداری) پذیرای خیل عظیم سوگواران بود که با نوای " یا حسین"، "یا عباس" همنوای با شیعیان بر سرو سینه زدند. دسته‌های سینه زنی و زنجیرزنی نیز با شور و شکوه خاصی به سمت حرم مطهر خواهر امام رشت حرکت کردند.

 

تمامی بقاع متبرکه استان، اماکن مذهبی و مساجد شهرها و روستاها میزبان هیئت‌های عزاداری بوده و در سوگ سرور و سالار شهیدان عزاداری کردند.

 

در شب تاسوعای حسینی عزاداران گیلانی در قالب دسته‌های سینه‌زنی و زنجیرزنی در غم شهادت حضرت ابوالفضل عباس (ع) با ندای ای اهل حرم میر علمدار نیامد، سقای حسین سید و سالار نیامد حزن و اندوه و ارادات خود را به خاندان عصمت و طهارت ابراز کردند.

 

 

 

 

 

 

پایان پیام/84

نظر شما