شناسهٔ خبر: 55475971 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مشاور رئیس سازمان سنجش خبر داد

انتشار دفترچه‌ راهنمای انتخاب رشته از عصر امروز/نکاتی درباره فرایند انتخاب رشته

علی خسروجردی

مشاور رئیس و مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور از انتشار تدریجی دفترچه‌های راهنمای انتخاب رشته آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ از عصر امروز جمعه چهاردهم مرداد ماه خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، علیرضا کریمیان ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته‌های تحصیلی در آزمون سراسری شده‌اند، لازم است به درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش مراجعه کرده و دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی و بخش پیوست‌ها شامل شرایط و مقررات دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی در هر یک از گروه‌های آزمایشی را مطالعه کنند. برای گروه‌های آزمایشی علوم تجربی، علوم انسانی، ریاضی و فنی دفترچه‌های جداگانه و برای گروه‌های آزمایشی هنر و زبان‌های خارجی یک دفترچه مشترک و برای همه رشته‌های بدون آزمون در همه گروه‌های آزمایشی یک دفترچه مشترک منتشر می‌شود.

وی افزود: دفترچه راهنمای گروه‌های آزمایشی علوم انسانی و علوم ریاضی و فنی و بخش پیوست‌ها تا ساعات پایانی امشب جمعه ۱۴ مرداد ماه، دفترچه راهنمای گروه‌های آزمایشی علوم تجربی، هنر و زبان‌های خارجی تا ساعات پایانی شنبه شب ۱۵ مرداد ماه و دفترچه راهنمای رشته‌های پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی همه گروه‌های آزمایشی به‌صورت جداگانه به تدریج تا عصر روز سه‌شنبه ۱۸ مرداد ماه منتشر می‌شود.

مشاور سازمان سنجش آموزش کشور، افزود: دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی برای دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی سال ۱۴۰۱ حاوی تمامی شرایط و ضوابط اختصاصی رشته‌های مختلف تحصیلی دوره‌های روزانه، شبانه، مجازی، پردیس خودگردان و شهریه پرداز، دانشگاه پیام نور، مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی اعم از با آزمون و پذیرش صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی «بدون آزمون» بوده و توضیحاتی درباره نحوه تکمیل فرم انتخاب رشته توسط داوطلبانی که بر اساس مندرجات کارنامه مجاز به انتخاب رشته در هر یک از دوره‌های فوق هستند و همچنین نحوه تکمیل نمودن فرم انتخاب رشته، ارائه شده است.

وی با اشاره به ضرورت مطالعه دقیق دفترچه راهنمای انتخاب رشته توسط داوطلبان، گفت: داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته شده‌اند باید کدرشته محل‌های مورد نظر خود را برابر ضوابطی که در دفترچه راهنمای انتخاب رشته درج شده استخراج کرده و به ترتیب تقدم علاقه مرتب نمایند و پس از آن، کدرشته‌های انتخابی خود را ابتدا در فرم پیش‌نویس مندرج در انتهای دفترچه راهنمای انتخاب رشته درج و پس از اطمینان از صحت کدرشته محل‌های انتخابی از دوشنبه شب هفدهم تا روز شنبه بیست و دوم مرداد ماه بر اساس دستورالعمل نحوه انتخاب رشته نسبت به تکمیل فرم انتخاب رشته اقدام کنند.

مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور خاطرنشان کرد: پس از تائید نهایی کدرشته‌های انتخابی توسط متقاضی، شماره ۱۵ رقمی توسط سیستم به عنوان رسید انتخاب رشته در اختیار متقاضی قرار داده خواهد شد. این رسید پس از انجام کامل مراحل و ارسال اطلاعات در یک صفحه مجزا ارائه می‌شود. داوطلبان باید توجه داشته باشند که فقط یک بار اجازه انتخاب رشته به هر فرد داده می‌شود و تا پایان مهلت قانونی امکان ویرایش وجود دارد.

کریمیان در پایان تأکید کرد: با توجه به اینکه پس از اعلام نتایج نهایی آزمون، درخواست‌های اشتباه در انتخاب رشته در این سازمان قابل بررسی نیست لازم است داوطلبان در کنترل دقیق رشته‌های انتخابی و درج آنها در فرم انتخاب رشته دقت لازم را به عمل آورند زیرا مسئولیت درج و ثبت نهایی رشته محل‌ها در فرم انتخاب رشته با شخص داوطلب است و هیچ ادعایی مبنی بر اشتباه متصدی کافی‌نت یا مشاور انتخاب رشته در این زمینه قابل پذیرش نخواهد بود.

انتهای پیام

نظر شما