شناسهٔ خبر: 55413077 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

نشست بدون نتیجه مقام‌های ارشد لبنانی با میانجی آمریکایی

نشست مقام‌های ارشد لبنانی با میانجی آمریکایی درباره ترسیم مرز‌های دریایی این کشور با فلسطین اشغالی بدون دستیابی به نتیجه ملموسی پایان یافت

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از بیروت، آموس هوکشتاین میانجیگر آمریکایی پس از این نشست ادعا کرد من درباره رسیدن به توافق در هفته‌های آتی بسیار خوش بین هستم.

<div id="video-display-embed-code_8339767"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3529297/8339767?width=600&height=350"></script></div>

هوکشتاین در جریان دیدار با میشل عون رئیس جمهور، نجیب میقاتی نخست وزیر مامور تشکیل کابینه و نبیه بری رئیس مجلس لبنان در محل کاخ بعبدا پیشنهاد اسرائیل به منظور توافق طرفین بر سر حدود مرزی در دریای مدیترانه را ارائه کرده است.
علی عز الدین مسئول رسانه‌ای مرکز مطالعات راهبردی بیروت می‌گوید، آموس هوکشتاین میانجیگر آمریکایی پس از نشست ادعا کرده، درباره رسیدن به توافق در هفته‌های آتی بسیار خوش بین است، برخی منابع هم مدعی شدند که هوکشتاین ترسیم‌ مرز‌ها را بر اساس مسیری زیگزاگ و مبتنی بر خط ۲۳ دریایی ارائه کرده است. برطبق این ادعا، اسرائیل حاکمیت لبنان بر میدان گازی قانا را به رسمیت می‌شناسد و در مقابل تنها خواهان مالکیت بر مساحت شمال خط ۲۳ می‌شود، مهمترین نکته که میانجی گر آمریکایی می‌داند این است که قدرت حزب الله در میدان، بهترین ابزار در دست مقام‌های لبنانی برای دیپلماسی است.
میشل عون رئیس جمهور لبنان هم پیش از این نشست، در مراسم هفتاد و هفتمین سالگرد تاسیس ارتش این کشور گفت، ما بر حقوق مان در آب‌های سرزمینی و همچنین بهره مندی لبنان از ثروت‌های طبیعی اش تاکید می‌کنیم و این‌ها حقوقی است که نمی‌توان درباره آن‌ها تحت هیچ عنوانی مسامحه کرد. هدف از مذاکرات فعلی برای ترسیم مرز‌های دریایی با فرستاده‌ی آمریکا، رسیدن به توافقی است که حقوق ما را حفظ کند.

نظر شما