شناسهٔ خبر: 55305736 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

رسانه‌های رژیم صهیونیستی یکصدا هشدار دادند: نیروهای مسلح ما توان جنگ ندارند

صاحب‌خبر -

 

سرويس خارجي-
ضعف ساختاري ارتش و نظاميان رژيم صهيونيستي چيزي نيست كه اين روزها فقط از سوي مخالفان و دشمنان اين رژيم اعلام شود. این روزها رسانه‌ها، ژنرال‌ها و کارشناسان اسرائیلی به طور مرتب درباره این ضعف‌ها هشدار داده و به طور غیر مستقیم می‌گویند «کارمان در جنگ بعدی تمام است.»
شايد وقتي صهيونيست‌ها بناي اشغالگري در فلسطين را می‌گذاشتند، هيچ‌گاه اين تصور را نكرده بودند كه طي چند دهه بعد با نيرويي به‌نام مقاومت منطقه اي رو‌به‌رو خواهند شد كه توان اشغالگري آنها را تحليل خواهد برد. كاهش و به تحليل رفتن توان نظامي صهيونيست‌ها اكنون موضوعي است كه ديگر نه فقط از زبان دشمنان تل آويو؛ بلكه از زبان خود صهيونيست‌ها زیاد شنيده مي شود. مقامات و تحليلگران صهيونيست مدت‌هاست هشدار مي دهند و به اين موضوع اعتراف مي‌كنند كه ديگر توان نظامي كافي براي مقابله با دشمنان‌شان در مناطق اشغالي را ندارند.
هنوز يك ماه از انتشار يادداشت جنجالي يك مقام نظامي سابق رژيم صهيونيستي در روزنامه عبري زبان‌هاآرتص نگذشته كه اين بار منابع ديگري نيز نسبت به وضعيت آمادگي نظاميان اين رژيم هشدار داده‌اند. يك ماه پيش  «اسحاق برک»، افسر ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی و مسئول سابق رسیدگی به شکایات نظامیان در این ارتش در مقاله‌ای خود در‌هاآرتص نوشت: « نیروی هوایی ارتش اسرائیل ثابت کرده است که در صورت وقوع جنگ احتمالي، توانایی مقابله با راکت‌ها و موشک‌هایی را ندارد.»
اكنون منابع ديگري نيز اعلام كرده‌اند كه نه فقط نيروي هوايي، بلكه نيروي زميني ارتش ر‍ژيم صهيونيستي نيز در هرگونه وقوع جنگ احتمالي در آينده قافيه را به دشمنانش خواهد باخت. در همين ارتباط نيز، «یسرائیل هیوم»، روز سه شنبه در این باره نوشت: «افسران نیروی زمینی و یگان زرهی از عدم آمادگی وحشت دارند، آنها برای جنگ آینده آماده نیستند.» علاوه‌بر یسرائیل هیوم، شبکه 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی نيز در گزارشي به اين موضوع تاکید کرد که نیروهای زمینی ارتش آماده ورود به جنگ نیستند و برخی مسائل و مشکلات وجود دارد که  مانع از ورود آنان به حمله زمینی به لبنان خواهد شد.
ضعف و ناتواني صهيونيست‌ها از هرگونه نبرد و جنگ آتي مدت‌هاست مورد تاكيد بسياري از منابع داخلي و كارشناسان منطقه اي از جمله خود كارشناسان صهيونيستي واقع شده است. تقريبا فصل مشترك همه تحليل‌ها درباره نبرد آتي رژيم صهيونيستي آن است كه اين رژيم در نبردهاي آينده ديگر فقط درگير يك جبهه جنگ نخواهد بود، بلكه ارتش رژيم صهيونيستي ناچار است در هرگونه تقابل آينده با چند جبهه از شمال تا جنوب جغرافياي فلسطين اشغالي درگير شود.
مهم‌تر اين كه صهيونيست‌ها اين روزها با ضعف ساختاري داخلي رو‌به‌رو هستند و بن بست سياسي چهارساله در اين رژيم و عدم شكل گيري كابينه‌هاي سياسي با ثبات در تل آويو باعث شده تا فرماندهان ارتش و نيروهاي مياني و بدنه نظاميان نسبت به آينده اين رژيم سردرگم باشند. اين سردرگمي را به راحتي در گزارش روز دوشنبه  روزنامه اسرائیل هیوم مي توان ديد. اين روزنامه عبري زبان با استناد به آمار اعلام كرد كه در طول سال 2021، فرار از خدمت سربازي بسيار افزايش داشته و در حالی که میزان فرار از ارتش در سال 2020 میلادی 2400 تا 2500 نفر بود، این رقم در سال گذشته میلادی به بیش از 3100 نفر رسیده است. همزمان اين نكته را نيز مي بايست در نظر داشت كه به طور عمده یهودیان تندروی حریدی از خدمت سربازی فرار می‌کنند و براساس گزارش‌ها فقط ۳۰ درصد فراریان از پادگان‌ها دستگیر شده و به سربازی اجباری بازگردانده می‌شوند. از سوي ديگر افزایش موارد خودکشی و گسترش مصرف مواد مخدر و آزار جنسی در میان سربازان و نظاميان صهيونيست، بحران خزنده اي است كه گريزي از آن نيست و 10 روز پيش روزنامه یدیعوت آحارانوت از انحلال یک گروهان مهندسی رزمی در ارتش رژیم صهیونیستی به دلیل رسوایی افسران آن در سوء‌استفاده از سربازان تازه‌وارد خبر داد. مجموع اين شرايط حكايت از آن دارد كه ارتش رژيم صهيونيستي اين روزها يكي از ضعيف ترين دوران خود از زمان تاسيس را
مي‌گذراند و حتي فرماندهانش نيز به ناتواني خود اذعان دارند.
فراخوان براي نبرد با اشغالگران
همزمان با آن كه گزارش‌ها و خبرهاي متعدد در تل آويو از ضعف شديد ارتش رژيم صهيونيستي حكايت دارد، گروه‌هاي مختلف فلسطيني نيز تلاش دارند تا آمادگي خود براي مقابله با اشغالگران را افزايش دهند و از همين رو  فرماندهی نیروهای ملی و اسلامی فلسطین در نشست خود با صدور بیانیه‌ای خواستار درگیری فراگیر با رژیم اشغالگر صهیونیستی شد. در بیانیه مذکور آمده است كه یورش‌های مکرر رژیم صهیونیستی و انجام قتل و ترور با استفاده از راکت نشان می‌دهد بربریت رژیم اشغالگر در هدف قرار دادن ملت فلسطین ادامه دارد و تعداد زیادی طی همین یورش‌های روزانه به شهادت رسیده‌اند. در ادامه این بیانیه به تجاوز روزانه شهرک‌نشنیان به شهروندان فلسطینی، قطع درختان و یورش به مسجدالاقصی با هدف تقسیم زمانی و مکانی اشاره شده و آمده است كه این اقدامات تقویت ایستادگی ملت فلسطین، تشدید مقاومت علیه اشغالگر را می‌طلبد.
همزمان «واصل ابویوسف» عضو کمیته مرکزی ساف و هماهنگ‌کننده نیروهای ملی فلسطين نيز خواستار تشدید مقابله با شهرک‌نشینان در نقاط تماس و مناطقی در قدس و کرانه باختری شد.
تخريب خانه‌ها!
ارتش رژيم صهيونيستي اگرچه وضعيت خوبي ندارد، اما صهيونيست‌ها تلاش دارند تا از طريق اشغالگري خانه به خانه، اهداف تجاوزگرانه خود را در فلسطين ادامه دهند. در همين ارتباط نيز، نظامیان صهیونیست روز سه شنبه خانه یک شهروند فلسطینی را در روستای ام الریحان در مجاورت دیوار نژادپرستانه در جنوب غرب جنین تخریب کردند. همزمان گزارش شده است كه نظامیان اشغالگر اسرائیلی صبح سه شنبه منزل «یحیی مرعی»، اسير فلسطيني را در شهرک قراوه بنی حسان در سلفیت منفجر کردند. منابع محلی گفتند که در حمله نظامیان اشغالگر به شهرک قراوه بنی حسان در سلفیت برای تخریب منزل اسیر فلسطینی، 4 نفر به ضرب گلوله زخمی شدند و در پی اين یورش درگیری شدیدی در این منطقه به وقوع پیوست. از سوي ديگر، پایگاه عبری زبان «واللا» اعلام کرد که گروهی از نظامیان اسرائیلی در جریان عملیات خود در شهرک بیت فجار برای بازداشت یک جوان فلسطینی، هدف تیراندازی قرار گرفتند، اگرچه به كسي آسيبي نرسيده است.
با ادامه تخريب خانه فلسطينيان، جنبش مقاومت حماس به اين موضوع واكنش نشان داد و «فازع صوافطه» از رهبران جنبش مقاومت اسلامی حماس در اظهاراتی مطبوعاتی تاکید کرد که ادامه تخریب خانه‌های اسرا و مجریان عملیات‌های مقاومتی، با هدف در هم شکستن عزم و اراده ملت فلسطین و بازداشتن آنان از ادامه مقاومت و رویارویی با اشغالگران صهیونیست انجام می‌گیرد. صوافطه تصریح کرد که این اقدامات سرکوبگرانه هیچ فایده‌ای ندارد و هرگز نمی‌تواند ملت فلسطین را از ادامه مقاومت تا بیرون راندن اشغالگران از سرزمین خود بازدارد.
جنبش مقاومت حماس همچنين در بيانيه ديگري از اقدام نمایندگان فرانسوی در محکومیت نظام آپارتاید رژیم صهیونیستی استقبال و در بیانیه‌ای عنوان کرد که پیش‌نویس قانون مذکور را که در آن نظام آپارتاید رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین محکوم شده، اقدامی در راستای برملا کردن نژادپرستی و جنایات این رژیم علیه سرزمین و ملت فلسطین می‌دانیم.
حماس بار دیگر از کشورهای اروپایی، پارلمان‌ها و نهادهای بین‌الملل دعوت کرد به مسئولیت‌های خود در زمینه جرم‌انگاری اقدامات و تجاوزات رژیم صهیونیستی، سیاست‌های نژادپرستانه آن و حمایت از ملت فلسطین عمل کنند.

نظر شما