شناسهٔ خبر: 55295664 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رژیم صهیونیستی منزل دو اسیر فلسطینی را منفجر کرد/حماس: سیاست تخریب خانه‌ها راه به جایی نمی‌برد

تهران-ایرنا- نظامیان صهیونیست صبح امروز سه شنبه با یورش به شهرک قراوه بنی حسان در غرب سلفیت کرانه باختری، منزل دو اسیر «یحیی مرعی» و «یوسف عاصی» را منفجر کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، گروهی از نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی بامداد امروز همراه با یک دستگاه لودر به شهرک قراوه بنی حسان یورش برده و منزل اسیر یوسف عاصی و یحیی مرعی را محاصره کرده و ساکنان آن را وادار به ترک این خانه ها کردند.

در پی یورش صهیونیست‌ها به شهرک قراوه بنی حسان و تخریب منزل یحیی مرعی و یوسف عاصی، درگیری شدیدی در این منطقه به وقوع پیوست.

منابع محلی تأکید کردند که در این درگیری، اشغالگران اسرائیلی با شلیک گلوله و گاز اشک آور اقدام به سرکوب فلسطینیان کردند که طی آن ۴ نفر از فلسطینیان زخمی شدند.

مرکز اطلاع رسانی فلسطین در این باره گزارش داد که صهیونیست‌ها ابتدا منزل این دو اسیر فلسطینی را بمب گذاری کرده و سپس منفجر کردند.

این دو اسیر فلسطینی متهم به انجام عملیات در شهرک صهیونیستی «آریئل» در کرانه باختری هستند که در آن یک نگهبان امنیتی با شلیک دو فلسطینی کشته شد.

به نوشته رسانه‌های صهیونیستی، این دو اسیر فلسطینی ۳۰ آوریل گذشته در نزدیکی شهرک آریئل در استان سلفیت دست به عملیاتی مقاومتی زدند که طی آن یک شهرک نشین اشغالگر به هلاکت رسید.

نظامیان رژیم اسرائیل پس از این عملیات، این دو جوان فلسطینی را بازداشت کردند.

حماس: سیاست تخریب خانه‌های فلسطینیان راه به جایی نمی‌برد

فازع صوافطه از رهبران جنبش مقاومت اسلامی حماس در اظهاراتی مطبوعاتی تاکید کرد که ادامه تخریب خانه‌های اسرا و مجریان عملیات‌های مقاومتی، با هدف در هم شکستن عزم و اراده ملت فلسطین و بازداشتن آنان از ادامه مقاومت و رویارویی با اشغالگران صهیونیست انجام می‌گیرد.

صوافطه تصریح کرد که این اقدامات سرکوبگرانه هیچ فایده‌ای ندارد و هرگز نمی‌تواند ملت فلسطین را از ادامه مقاومت تا بیرون راندن اشغالگران از سرزمین خود بازدارد.

طرح صهیونیست‌ها برای ساخت بیش از ۸۰۰ واحد مسکونی در کرانه باختری

رژیم صهیونیستی خانه‌های فلسطینیان را در حالی تخریب می‌کند که خود تصمیم دارد صدها واحد مسکونی جدید را برای صهیونیست‌ها در کرانه باختری احداث کند.

رسانه‌های صهیونیستی صبح امروز سه شنبه اعلام کردند که رژیم صهیونیستی در ادامه سیاست توسعه شهرک‌سازی‌، تصمیم دارد ۸۱۶ واحد مسکونی جدید را در مساحت بالای ۶۰ هکتار در کرانه باختری بسازد.

این در حالی است که اتحادیه اروپا جمعه گذشته نسبت به اعلام تصمیم رژیم صهیونیستی برای ساخت چند شهرک جدید کوچک در کرانه باختری اشغالی ابراز نگرانی کرد.

اتحادیه اروپا در بیانیه ای کوتاه مطبوعاتی اعلام کرد: شهرک‌های بزرگ و کوچک اسرائیلی بر اساس قوانین بین المللی نامشروع بوده و مانعی اصلی بر سر راه تحقق راهکار دو دولتی محسوب می‌شوند.

با وجود مخالفت های جهانی با شهرک سازی های غیرقانونی و اشغالگری های رژیم صهیونیستی، این رژیم در دهه های گذشته بیش از ۵۰ درصد کرانه باختری (از جمله بیت المقدس) را برای ساخت شهرک های مسکونی و پایگاه های نظامی تصرف کرده است.

شورای امنیت سازمان ملل اواخر سال ۲۰۱۶ با صدور قطعنامه ۲۳۳۴ بار دیگر هرگونه ساخت و ساز رژیم صهیونیستی در سرزمین های اشغالی فلسطین را غیرقانونی اعلام و بر ضرورت تخلیه فوری تمامی شهرک‌های صهیونیستی احداث شده در کرانه باختری تاکید کرد.

رژیم صهیونیستی بارها این قطعنامه را نقض کرده و نه تنها شهرک‌سازی را متوقف نکرده، بلکه آن را شدت بخشیده است.

استقبال حماس از اقدام فرانسه در محکومیت آپارتاید رژیم اسرائیل

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین «حماس» امروز همچنین از اقدام ۴۰ نفر از نمایندگان پارلمان فرانسه مبنی بر امضای پیش نویس قانونی که نظام آپارتاید رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین را محکوم می‌کند، استقبال کرد.

این جنبش در بیانیه‌ای عنوان کرد که پیش نویس قانون مذکور را که در آن نظام آپارتاید رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین محکوم شده و بر ضرورت برداشتن موانع پیش روی دعوت به تحریم کالاهای اسرائیلی تاکید شده، اقدامی در راستای برملا کردن نژادپرستی و جنایات این رژیم علیه سرزمین و ملت فلسطین می‌دانیم.

حماس بار دیگر از کشورهای اروپایی، پارلمان‌ها و نهادهای بین‌الملل دعوت کرد به مسئولیت‌های خود در زمینه جرم‌انگاری اقدامات و تجاوزات رژیم صهیونیستی و سیاست‌های نژادپرستانه آن و حمایت از ملت فلسطین و قضیه عادلانه آن و تلاش برای بازخواست و مجازات سران رژیم اشغالگر و شهرک‌نشینان صهیونیست به خاطر جنایات علیه ملت و مقدسات اسلامی و مسیحی فلسطین عمل کنند.

حدود ۴۰ نماینده پارلمان فرانسه با امضای پیش نویس قانونی رژیم صهیونیستی را یک رژیم آپارتاید و نژادپرست خواندند.در پیش نویس این قانون رژیم صهیونیستی به برقراری یک نظام سرکوبگرانه با هدف سیطره هدفمند (بر فلسطینیان) متهم شده است.

نظر شما