شناسهٔ خبر: 55283776 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ایران | لینک خبر

ارتش اشغالگر برای دستگیری یک مظنون نابلس را زیر آتش گلوله و موشک گرفت

شهادت دو فلسطینی با شلیک مستقیم نظامیان رژیم صهیونیستی

صاحب‌خبر -
زهره صفاری/ دو جوان فلسطینی در گسترده ترین یورش نظامیان رژیم صهیونیستی به بخش قدیمی نابلس در کرانه باختری، با شلیک گلوله مستقیم اشغالگران به شهادت رسیدند و 12 نفر دیگر نیز به شدت مجروح شدند.
به گزارش شبکه خبری المیادین، بنابر اعلام صلیب سرخ فلسطین در این حمله که بزرگ‌ترین عملیات نظامی اشغالگران از زمان انتقاضه دوم طی 5 سال گذشته بود، عبدالرحمن صبح 29 ساله و محمد العزیزی 22 ساله  با اصابت گلوله به سینه و سر، به شهادت رسیدند. براساس اعلام خبرگزاری فلسطینی وفا، در این یورش که نیمه شب یکشنبه رخ داد اشغالگران با محاصره یک خانه در منطقه الیاسمینه، چندین موشک شلیک کردند و با گلوله‌های جنگی ساکنان آن را هدف گرفتند. بنا بر اعلام رسانه‌های عبری، هدف از این یورش سنگین ابراهیم النابلسی بود که از توطئه ترور 8 فوریه در نابلس جان سالم به در برده بود. نیروهای امنیتی گرچه برای دستگیری او ناکام ماندند اما مدعی شدند دو جوان کشته شده نیز در فهرست تعقیب آنها قرار داشته‌اند. نبیل ابورودینه، سخنگوی محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در محکومیت این جنایت اعلام کرد: «این جنایت صهیونیست‌ها نمی‌تواند به مردم فلسطین و خواست آنها خللی وارد آورد. اما چرخه خشونت تا پایان این اشغالگری در منطقه ادامه خواهد داشت و صلحی به وجود نمی آید.»  جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) نیز در واکنش به شهادت دو جوان فلسطینی در نابلس، اعلام کرد: «تقابل‌های چند وقت اخیر با رژیم صهیونیستی در کرانه باختری ثابت کرد که قیام فلسطینیان تا پایان اشغالگری متوقف نخواهد شد و نابلس، جنین و همه شهرهای کرانه باختری شکست ناپذیر خواهند ماند.»
این محکومیت در حالی است که ارتش صهیونیستی در بیانیه‌ای این یورش را با همکاری پلیس این رژیم و در ادامه عملیات‌های مناطق مختلف جنین و مقابله با مظنونان مسلح تروریستی اعلام کرد و در بیانیه‌ای نوشت: «در این عملیات، تبادل آتش میان مظنونان مسلح و نیروهای ارتش انجام شد که در این میان شماری از این افراد هدف قرار گرفتند. اغتشاشگران با تجهیزات انفجاری و اسلحه و همچنین پرتاب سنگ  سربازان را هدف قرار دادند و نظامیان مجبور به مقابله با گلوله‌های جنگی شدند.» این توجیه دروغین ارتش صهیونیستی در شرایطی رخ داد که به گزارش فرانس 24، از ابتدای سال جاری  دست کم 70 فلسطینی که بسیاری غیرنظامی بودند در حملات ارتش صهیونیستی به شهادت رسیدند.
به نوشته العالم، منابع محلی اعلام کردند، رژیم اشغالگر یک روز پیش از این جنایت با حمله به فلسطینیان حاضر در اعتراضات هفتگی به شهرک سازی‌های غیرقانونی صهیونیست‌ها در منطقه کفرقدوم در شرق قلقیلیه واقع در کرانه باختری با پرتاب گاز اشک آور 5 فلسطینی را مجروح کردند.
حمایت جهانی از فلسطین
شورای اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل با اکثریت آرا دو قطعنامه در حمایت از فلسطین به تصویب رساند. به نوشته میدل ایست نیوز، قطعنامه نخست بر ضرورت بازگشایی مرزی نوار غزه و حق غیرقابل تصرف ملت فلسطین برای بهره‌برداری از تمامی منابع طبیعی و اقتصادی تأکید دارد و  در دومین قطعنامه نیز بر ضرورت حمایت از غیرنظامیان طبق قوانین بین‌الملل، بازخواست و مجازات عاملان جنایات علیه غیرنظامیان و حمایت از طرف‌های فعال در جامعه مدنی تأکید شده است. پیش‌تر نیز نمایندگان چپگرای فرانسه با اعلام پیش‌نویس قطعنامه‌ای به آپارتاید رژیم صهیونیستی علیه فلسطین اعتراض کردند و در عین حالی که از دولت فرانسه خواستند دولت فلسطین را به رسمیت بشناسد، خواستار تحریم تسلیحاتی رژیم صهیونیستی و ایجاد ممنوعیت بر کالاهای این رژیم از سوی سازمان ملل شدند.

نظر شما