شناسهٔ خبر: 55289599 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

آمادگی مراکز خدمات جامع سلامت خراسان رضوی برای مقابله با وبا

مراکز خدمات جامع سلامت خراسان رضوی برای مقابله با وبا به حالت آماده باش درآمدند.

صاحب‌خبر -

ناصر امینی مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: با توجه به مشاهده بیماری وبا در برخی از نقاط کشور و با هدف پیشگیری از شیوع بیماری در مناطق تحت پوشش این دانشگاه، مراکز خدمات جامع سلامت این استان به حالت آماده باش درآمده است.

او افزود: تاکنون مورد ابتلا به بیماری وبا در خراسان رضوی ثبت نشده است و همه آزمایش‌های موارد مشکوک گرفته شده از بیماران مبتلا به اسهال در استان منفی بوده، در عین حال پیش بینی دارو و سرم مورد نیاز برای زمان بحران شده است.

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: آخرین دستور‌های مدیریت و مقابله با وبا برای بخش‌های دولتی و خصوصی فعال در حوزه سلامت ارسال شده و در جلسات کارگروه سلامت و امنیت غذایی موضوع این بیماری طرح و در حال بررسی است.

امینی بیان کرد: حساس سازی و جلب حمایت مسئولان اجرایی استان از موضوعات در حال پیگیری در جلسات پیرامون این بیماری است.

او توجه به کاروان‌های زیارتی با همکاری سازمان حج و زیارت را یکی از برنامه‌های مهم دانشگاه علوم پزشکی مشهد برشمرد و تصریح کرد: برگزاری جلسات اطلاع رسانی برای متولیان این کاروان ها، درخواست انتقال اطلاعات بهداشتی به زائران و انجام مراقبت در پایگاه‌های مرزی و فرودگاهی استان از مهمترین اقدامات پیشگیرانه در مبارزه با وباست.

باکتری "ویبریو کلرا" از طریق نوشیدن آب آلوده یا خوردن مواد غذایی غیر بهداشتی به بدن وارد و موجب بروز عفونت در روده و ایجاد بیماری وبا می‌شود.

نظر شما