شناسهٔ خبر: 55272340 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

توقیف حفاری چاه غیر مجاز و پلمپ در خراسان رضوی

موج نیوز

مدیر منابع آب ناحیه شرق خراسان‌رضوی بیان کرد: تبعات حفاری غیرمجاز برای شرکت‌های حفار و بهره‌برداران چاه‌های کشاورزی می تواند معرفی آنان به دستگاه قضایی و علاوه بر آن پیگیری از طریق کمیسیون‌های مربوطه را در بر خواهد داشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، یوسف اختری مدیر منابع آب ناحیه شرق خراسان‌رضوی در خبری اعلام کرد: با هوشیاری کارشناس ناظر حفاری امور منابع آب تربت‌جام درخراسان رضوی، تعمیق غیرمجاز چاه در اراضی سرتخت نصرآباد، شناسایی و با حضور کارشناسان ماده ۳۰ آب منطقه‌ای دستگاه حفاری توقیف و چاه مذکور پلمپ شد.

اختری در ادامه این خبر اضافه کرد: ناحیه شرق خراسان‌رضوی شامل دشت‌های چهار شهرستان تربت‌جام، تایباد، باخرز و صالح‌آباد می‌شود که تحت نظارت و پیگیری منابع آب ناحیه شرق خراسان رضوی می‌شود.

مدیر منابع آب ناحیه شرق خراسان‌رضوی همچنین تصریح کرد: در ابتدای تیرماه امسال توسط کمیسیون تشخیص صلاحیت حفاران وزارت نیرو، پروانه فعالیت یکی از شرکت‌های حفاری منطقه نیز لغو و پلاک چهار دستگاه حفاری سنگین این شرکت فک شده بود.

وی در ادامه متذکر شد: تبعات حفاری غیرمجاز برای شرکت‌های حفار و بهره‌برداران چاههای غیر مجاز کشاورزی می تواند معرفی آنان به دستگاه قضایی و علاوه بر آن پیگیری از طریق کمیسیون‌های مربوطه را در بر خواهد داشت.

اختری در خاتمه خاطرنشان کرد و گفت: رعایت قانون و الزامات توصیه شده از سوی ذینفعان را خواستار هستیم و این شرکت حسب وظیفه ذاتی از تمام ظرفیت‌های قانونی برای مقابله با متخلفان استفاده خواهد کرد.

نظر شما