شناسهٔ خبر: 67267688 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

با حضور رییس ستاد اربعین کشور؛

عملیات اجرایی ۵۲ طرح عمرانی اربعین حسینی در شلمچه آغاز شد

شلمچه- عملیات اجرایی ۵۲ طرح عمرانی و خدماتی با حضور رییس ستاد اربعین کشور، استاندار خوزستان و جمعی از مسوولان استان در شلمچه آغاز شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، صبح امروز چهارشنبه عملیات اجرایی ۵۲ طرح عمرانی و خدماتی با حضور «سید مجید میراحمدی» رئیس ستاد اربعین کشور، «علی اکبر حسینی محراب» استاندار خوزستان و جمعی از مسئولان استان در شلمچه آغاز شد.

برای اجرای این طرح‌ها اعتباری باغ بر ۲ هزار ۶۶۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی و ستاد اربعین هزینه خواهد شد.

مهمترین طرح اجرای اربعین حسینی در شلمچه، احداث جاده پشت محل استقرار مواکب حسینی به طول سه کیلومتر و اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال است؛ این طرح توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اجرا و عملیات حصار کشی و روشنایی آن نیز بعد از اتمام اجرایی خواهد شد.

اجرای این طرح علاوه بر کاهش ترافیک مسیر زائران اربعین حسینی، جابه‌جایی تدارکات به مواکب را آسان‌تر خواهد کرد علاوه بر اینکه در مراحل بعدی این طرح کاشت نهال نیز پیش بینی شده است.

مرز بین‌المللی شلمچه در ۱۵ کیلومتری غرب خرمشهر و ۲۰ کیلومتری بصره عراق قرار دارد. بر اساس تقویم رسمی کشور چهارم شهریور برابر با ۲۰ صفر ۱۴۴۵ هجری شمسی اربعین حسینی است.

پایانه‌های مرزی شلمچه و چذابه ۲ گذرگاه تردد زائران اربعین حسینی در خوزستان هستند. هر ساله هزاران نفر زائر عتبات عالیات از سراسر کشور و یا کشورهای دیگر از این ۲ مرز در مراسم اربعین حسینی عازم کشور عراق می‌شوند.

نظر شما