شناسهٔ خبر: 55237088 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ویجیاتو | لینک خبر

۱۰ بازی موبایلی برتر که ارزش دانلود کردن را دارند

عناوینی خارق‌العاده از دنیای پلتفرم موبایل / Android Authority

صاحب‌خبر -

بازی‌های موبایلی در طی چند سال اخیر دچار پیشرفت‌های بسیاری شده‌اند. پیشرفت گوشی‌های موبایل در طی چند سال اخیر بهانه‌ای شد تا بازی‌سازهای بزرگ به سمت پلتفرم موبایل قدم بردارند. بازی‌های موبایلی امروزه بیش از آن‌چیزی بنظر می‌رسند پرطرفدار هستند و خوشبختانه سبک‌های متنوعی روی این پلتفرم در دسترس است که شما می‌توانید به سراغشان بروید. منتهی اگر موبایل گیمر هستید، به شما توصیه می‌کنم که این‌بار دیدی کاملا متفاوت به دنیای بازی‌های موبایلی داشته باشید و اجازه بدهید که این بازی‌ها پتانسیل‌هایشان را نشان دهند.

بنابراین با تمام این توضیحات، اگر علاقه‌مند به تجربه بازی‌های موبایلی هستید، از شما می‌خواهم که در این مطلب همراه ویجیاتو باشید تا باهم نگاهی به ۱۰ بازی برتر موبایلی بیندازیم که ارزش تجربه کردن را دارند و همین الان باید به سراغشان بروید. بازی‌هایی که به زیبایی هرچه تمام‌تر اتمسفرهایی دوست داشتنی را به تصویر کشیده‌اند و ارزش دانلود کردن را دارند. پس بهتر است که کمربندهایتان را سفت ببندید تا سفرمان را به دنیای ناشناخته‌های پلتفرم موبایل شروع کنیم.

Call of Duty: Mobile

بازی موبایلی بازی موبایلی

پیشرفت‌های پلتفرم موبایل در طی یک دهه اخیر باعث باز شدن پای عناوینی به دنیای این پلتفرم شد که پیش‌تر هیچکسی انتظارشان را نداشت. بازی موبایلی Call of Duty: Mobile نیز درست از جمله همین عناوین است که در سال ۲۰۱۹ و توسط استودیوی اکتیویژن و به لطف همکاری استودیوی TiMi برای پلتفرم موبایل توسعه پیدا کرد و موفق شد تا به امتیاز متای ۸۱ برسد و به عنوان یکی از برترین عناوین موبایلی سال ۲۰۱۹ شناخته شود. Call of Duty: Mobile یک جهش بزرگ در دنیای بازی‌سازی بود و پلتفرم موبایل را وارد بعدی جدید از دنیایش کرد.

این بازی درست همان‌چیزی است که شما از دنیای یک بازی شوتر انتظار دارید. بخش مولتی‌پلیر جذاب Call of Duty: Mobile در کنار بتل رویال این بازی؛ دست به دست هم داده‌اند تا دست‌پخت موبایلی استودیوی اکتیویژن حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد. همچنین Call of Duty: Mobile به لطف گرافیک خوبی که دارد، مورد ستایش کاربران قرار گرفته و باید به سراغش بروید.

دانلود برای اندروید

دانلود برای iOS

Legends of Runeterra

بازی موبایلی بازی موبایلی

اگر طرفدار بازی‌های کارتی موبایلی هستید، بازی Legends of Runeterra یک گزینه جذاب برای شماست. این بازی در سال ۲۰۲۰ توسط استودیوی Riot Games برای پلتفرم موبایل توسعه پیدا کرد و رقیبی جدی برای دیگر عناوین این سبک به شمار می‌رفت. بازی موبایلی Legends of Runeterra در زمان انتشارش به دلیل مکانیزم‌های گیم‌پلی و المان‌های کارتی که داشت مورد توجه بسیاری قرار گرفت و طولی نکشید که توانست جایگاهش را در بین دیگر بازی‌های موبایلی پیدا کند.

مانند دیگر بازی‌های کارتی پلتفرم موبایل؛ شما در دنیای این بازی نیز وظیفه دارید که کارت‌های مختلف را پیدا کنید و آن‌ها را ارتقا دهید. Legends of Runeterra یک بازی آنلاین جذاب است که شما باید در آن با دیگر بازیکن‌ها رقابت کنید و خودتان را نشان دهید. همچنین جالب است بدانید که در دنیای این بازی ۲۴ کاراکتر مختلف حضور دارند که هرکدامشان ویژگی‌های خودشان را به دوش می‌کشند و شما باید با توجه به سبک بازیتان؛ آن‌ها را انتخاب کنید.

دانلود برای اندروید

دانلود برای iOS

Genshin Impact

بازی موبایلی بازی موبایلی

چه اتفاقی رخ می‌دهد که اگر ما دنیای یک بازی جهان‌باز را در کالبد یک بازی اکشن – ماجراجویی روایت کنیم؟ در طی همه این‌ سال‌ها پلتفرم موبایل شاهد بازی‌های دوست داشتنی بزرگی بوده که هرکدامشان خلاقیت‌های جذابی را به جا گذاشته‌اند. بازی موبایلی Genshin Impact نیز درست از جمله همین عناوین است که در سال ۲۰۲۰ برای پلتفرم موبایل توسعه پیدا کرد و پس از موفقیتی که داشت، راهی کنسول‌های نسل هشتمی و نهمی؛ و نهایتا کامپیوترهای شخصی نیز شد.

جالب است بدانید که از بازی Genshin Impact می‌توان به عنوان جایگزین موبایلی بازی The Legend of Zelda: Breath of the Wild نیز یاد کرد. این بازی موبایلی به لطف داشتن دنیای جهان باز و المان‌ها و مکانیزم‌های گیم‌پلی عالی؛ مورد توجه منتقدان بسیاری قرار گرفت و یکی از ارزشمندترین عناوین پلتفرم موبایل به شمار می‌رود که هرکسی باید تجربه‌اش کند.

دانلود برای اندروید

دانلود برای iOS

Minecraft

بازی موبایلی بازی موبایلی

فرقی ندارد که تا چه اندازه طرفدار دنیای بازی‌های ویدیویی هستید، Minecraft از آن دسته از بازی‌های دوست داشتنی است که هرکسی برای یک‌بار هم که شده تجربه‌اش کرده و نمی‌توان به همین سادگی از کنار این بازی رد شد. این بازی یکی از محبوب‌ترین عناوین پلتفرم موبایل در سراسر دنیاست و طرفداران و جامعه گیمینگ فعالی نیز دارد. بازی موبایلی Minecraft شما در دنیایی بی‌پایان رها می‌کند و از شما می‌خواهد که در این جهان مرموز؛ به دنبال دلیلی برای بقا باشید.

سادگی و گیم‌پلی متفاوت بازی Minecraft دلیلی بر منحصر به فرد بودن این بازی شده. شما ابدا با یک بازی ساده موبایلی سبک بقا طرف نیستید و تقریبا می‌توانید هرکاری که دوست دارید؛ در دنیای این بازی موبایلی انجام دهید. همچنین یکی دیگر از چیزهایی که باعث جذابیت بازی موبایلی Minecraft شده، این است که شما می‌توانید این بازی جذاب موبایلی را به کمک دوستانتان و به لطف قابلیت کراس پلتفرمی که دارد؛ با دیگر پلتفرم‌ها و کنسول‌ها نیز تجربه کنید.

دانلود برای اندروید

دانلود برای iOS

Sky: Children of the Light

بازی موبایلی بازی موبایلی

در طی یک دهه اخیر بازی‌های مستقل ویدیویی بیش از پیش در راس دید طرفداران و بازی‌سازها قرار گرفته‌اند. این سبک از بازی‌ها بقدری پرطرفدار شدند که کمتر کسی می‌توانست نسبت به آن‌ها بی‌تفاوت باشد و بازی موبایلی Sky: Children of the Light نیز درست یکی از برترین این سبک از بازی‌ها به شمار می رود که توسط استودیوی کره‌ای Thatgamecompany در سال ۲۰۱۹ برای سیستم عامل iOS و یک‌سال بعد، یعنی در سال ۲۰۲۰ برای گوشی‌های اندرویدی منتشر شد. Sky: Children of the Light یک شاهکار دوست داشتنی بود و توانست که به امتیاز متای ۸۲ نیز دست پیدا کند.

شما در دنیای این بازی موبایلی با یک عنوان ماجراجویی با المان‌های جهان باز طرف هستید. وظیفه شما گشت و گذار در دنیای Sky: Children of the Light است و باید در این راه افراد زیادی را نیز ملاقات کنید. جالب است بدانید که این بازی موبایلی یک عنوان چندنفره است. شما اگرچه در دنیای Sky: Children of the Light نمی‌توانید با دیگر افراد به صورت صوتی و یا متنی ارتباط بگیرید، اما اکشن‌ها و کارهایی که در دنیای این بازی انجام می‌دهید؛ می‌توانند پیامی برای دیگر افراد باشند.

دانلود برای اندروید

دانلود برای iOS

Stardew Valley

Stardew Valley Stardew Valley

بازی‌های سبک بقا یکی از دوست داشتنی‌ترین سبک‌های بازی‌سازی هستند که در دنیای پلتفرم موبایل نیز طرفداران زیادی دارند. بازی مستقل Stardew Valley بدون شک یکی از بهترین بازی‌های سال ۲۰۱۹ موبایلی است و حتی می‌توان از این بازی به عنوان برترین بازی این لیست نیز یاد کرد. شما با یک بازی شبیه‌ساز مزرعه‌داری رو به رو خواهید شد که پتانسیل‌های بالایی دارد. این بازی موبایلی گاهی حتی پایش را از گلیمش درازتر می‌گذارد و پای المان‌های نقش آفرینی را نیز به دنیای خودش باز می‌کند.

گرافیک ساده بازی شاید در نگاه اول آنطوری که باید وسوسه‌انگیز بنظر نرسد، منتهی Stardew Valley بیش از ده‌ها ساعت گیم‌پلی دارد که می‌تواند شما را حسابی سرگرم کند. همچنین گرافیک ۲ بعدی؛ دوربین ایزومتریک و خط داستانی جذاب این بازی؛ دست به دست هم داده‌اند تا بازی موبایلی Stardew Valley حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد و بتوان روی این بازی جذاب حساب باز کرد.

دانلود برای اندروید

دانلود برای iOS

League of Legends: Wild Rift

بازی موبایلی بازی موبایلی

اگر طرفدار بازی‌های اکشن – سبک موبای پلتفرم موبایل هستید، نباید بازی موبایلی League of Legends: Wild Rift را از دست بدهید. این بازی موبایلی دومین نماینده استودیوی Riot Games حاضر در این لیست است که می‌تواند گزینه‌ای جذاب برای علاقه‌مندان دنیای League of Legends باشد. این بازی موبایلی در زمان انتشارش موفق شد تا به عنوان یکی از خلاقانه‌ترین بازی‌های پلتفرم موبایل شناخته شود و به دلیل گیم‌پلی و مکانیزم اکشن – رقابتی که داشت، مورد توجه بسیاری قرار گرفت. League of Legends: Wild Rift با انتشارش موفق شد تا فصلی جدید از بازی‌های آنلاین – موبای موبایلی را شروع کند و یک بازی همه فن حریف محسوب می‌شد.

تنها ایرادی که می‌توان به League of Legends: Wild Rift گرفت‌، سیستم مچ میکینگ بازی است. این بازی موبایلی هنوز در اول راه قرار دارد و ایرادات آن باید طی آپدیت‌های آتی رفع شوند. منتهی با این‌حال؛ بازی موبایلی League of Legends: Wild Rift یک گزینه جذاب برای طرفداران سبک موباست و باید امتحانش کنید.

دانلود برای اندروید

دانلود برای iOS

Apex Legends Mobile

بازی موبایلی بازی موبایلی

در طی چند سال اخیر پلتفرم موبایل دچار پیشرفت‌های بسیاری شده که در نتیجه این تغییرات، بازی‌های موبایلی وارد بعدی جدید شده‌اند. سال ۲۰۲۲ یکی از بهترین سال‌ها برای طرفداران بازی‌های موبایلی بود. بازی Apex Legends Mobile یکی از موردانتظارترین عناوین بتل رویال پلتفرم موبایل به شمار می‌رفت که در همین سال و توسط استودیوی دوست داشتنی الکترونیک آرتز برای پلتفرم موبایل توسعه پیدا کرد. Apex Legends Mobile نسل جدید بازی‌های شوتر – بتل رویال موبایلی به شمار می‌رود که در طی همین مدت زمان کم؛ طرفداران بسیار زیادی نیز پیدا کرده.

شما در دنیای بتل رویال این بازی باید در ۲۰ تیم به رقابت با یکدیگر بپردازید. چیزی‌که Apex Legends Mobile را بهتر از دیگر عناوین بتل رویال موبایلی مانند پابجی موبایل می‌کند، گرافیک و صداگذاری خیره‌کننده بازی است که باعث جذابیت هرچه بیشتر Apex Legends Mobile شده‌اند. بنابراین اگر از تجربه بازی‌های بتل رویال معمول موبایلی خسته شده‌اید، این بازی موبایلی درست مناسب شماست.

دانلود برای اندروید

دانلود برای iOS

GRID Autosport

بازی موبایلی بازی موبایلی

اگر به دنبال یک بازی ریسینگ کنسولی روی پلتفرم موبایل هستید، فکر نمی‌کنم هیچ چیزی بتواند به اندازه بازی GRID Autosport یک عنوان دوست داشتنی برایتان باشد. این بازی شاهکار برای اولین‌بار در سال ۲۰۱۴ برای کنسول‌های نسل هفتمی و کامپیوترهای شخصی توسط استودیوی Codemasters توسعه پیدا کرد. منتهی نقطه عطف این بازی درست در سال ۲۰۱۷ بود که راهی پلتفرم موبایل شد و وظیفه ساخت پورت موبایلی این بازی نیز برعهده استودیوی نام‌آشنای Feral Interactive بود. جایی‌که این استودیوی موبایلی هرگز پایانی برای خودش نمی‌دید و بازی GRID Autosport را با بهترین کیفیت ممکن راهی پلتفرم موبایل کرده بود.

به جرات می‌توان گفت که پورت موبایلی GRID Autosport یکی از زیبا‌ترین پورت‌های موبایلی چند سال اخیر است. وقتی برای اولین‌بار به سراغ پورت موبایلی این بازی می‌روید، ابدا باور نخواهید کرد که این بازی؛ یک صرفا یک پورت موبایلی جذاب است. گرافیک و جلوه‌های بصری GRID Autosport حتی پس از گذشت سال‌ها جذاب‌اند و می‌توانند شما را راهی دنیای دوست داشتنی از عناوین ریسینگ موبایلی کنند.

دانلود برای اندروید

دانلود برای iOS

Life Is Strange

بازی موبایلی بازی موبایلی

غیرممکن است که صحبت از بازی‌های جذاب موبایلی باشد و حرفی از بازی Life Is Strange به میدان نیاید. این شاهکار ایپزودیک استودیوی اسکوئر انیکس بقدری جذاب است که بخواهید بارها و بارها آن را تجربه کنید. Life Is Strange در سال ۲۰۱۵ توسط استودیوی اسکوئر انیکس برای پلتفرم‌های مختلفی از جمله پلتفرم موبایل منتشر شد و توانست که یک بازی دوست داشتنی باشد. جایی‌که Life Is Strange فورا توسط دیگر سازندگان و منتقدان مورد توجه قرار گرفت و خودش را نشان داد.

دانلود برای اندروید

دانلود برای iOS

Android Authority

نظر شما