شناسهٔ خبر: 55086481 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسکانیوز | لینک خبر

مهم‌ترین اخبار واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در ۲۲ تیر

مهم‌ترین اخبار واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور را از دریچه ایسکانیوز دنبال کنید.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، گزیده‌ای از مهمترین اخبار واحدهای دانشگاه آزاد  اسلامی سراسر کشور در چهارشنبه (۲۲تیر)  را در ادامه می‌خوانید.

تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه و دانشگاه واسط عراق منعقد شد

تفاهم‌نامه همکاری‌های علمی، آموزشی و فرهنگی بین دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه و دانشگاه واسط کشور عراق به امضای فرهاد گل‌محمدی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه و  مازن حسن جاسم رئیس دانشگاه واسط کشور عراق رسید.

 گل محمدی در مراسم امضای تفاهم نامه با بیان اینکه در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه نزدیک به ۲ هزار دانشجوی غیرایرانی و عراقی مشغول به تحصیل هستند، گفت: تمام تلاش خود را برای تسهیل امور آموزشی، تحصیلی، رفاهی و ... این دانشجویان به کار خواهیم گرفت. 

 مازن حسن جاسم نیز در این مراسم با قدردانی از خدمات ارزنده دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه گفت: تمایل داریم دانشجویان ما در جمهوری اسلامی ایران تحصیل کنند و فرهنگ ایران را بیاموزند. ما نیازمند دانش و فرهنگ ایرانی ها هستیم. کشور ایران برای ما ارزشمند است و از مسئولان دانشگاه های ایران می خواهیم با ما و دانشجویان عراقی همکاری داشته باشند. 

تبادل دانشجو، پژوهشگر و اعضای هیأت علمی، ایجاد فرصت مطالعاتی، گردهمایی‌های علمی مشترک، همکاری در مجلات علمی، زمینه سازی برای برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های مشترک، همکاری در برگزاری دوره‌های کوتاه مدت تخصصی، مهارتی و عمومی مشترک در زمینه‌های مختلف علمی، فنی و تخصصی، همکاری مشترک در زمینه پارک‌های علم و فناوری، همکاری در زمینه تجاری‌سازی دانش، امکان سنجی تأسیس شعب دانشگاه آزاد اسلامی با همکاری طرف مقابل، توسعه زبان و ادبیات هر دو کشور، معرفی تاریخ، هنر و تمدن هر دو کشور و در نهایت تأسیس دفاتر دانشگاه آزاد اسلامی در کشورهای توسعه یافته از محورهای تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه و دانشگاه واسط کشور عراق بود.

انعقاد ۵ تفاهم‌نامه همکاری دستاورد دانشگاه آزاد اسلامی دهاقان از رویداد ملی عصر امید

بابک بهفروز مدیر پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهاقان گفت: در راستای هم‌افزایی و نیز بهبود کیفیت محصولات گلخانه‌ای و تعاملات آزمایشگاه پیشرفته بتن دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهاقان ۵ تفاهم‌نامه همکاری منعقد کرد. 

بهفروز با اشاره به دستاوردهای دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهاقان از رویداد ملی عصر امید، اظهار کرد: واحد دهاقان با یک منتخب شرکت فناور، دو ایده و استارت‌آپ و هم‌چنین دو گروه پژوهشی در این رویداد شرکت داشت که ماحصل فعالیت‌های آن‌ها به ۵ تفاهم نامه همکاری و هم چنین یک قرارداد منجر شد که با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، قصد داریم دامنه فعالیت واحد را در زمینه‌های فوق، بیش از پیش گسترش دهیم.

 بهفروز ادامه داد: شرکت بتن خاک نوین سام اسپادانا که با اختراع آجر ژئوپلیمری در این رویداد شرکت کرده بود، موفق شد با انعقاد تفاهم نامه با مرکز رشد واحد دانشگاهی یزد، موافقت کارخانجات تولید کاشی و سرامیک را برای برگزاری جلسات مستمر در راستای بهره‌جویی از کاشی‌های ضایعاتی و استحصال دوباره آن جلب کند. از طرفی ایده استفاده از روش‌های عددی در راستای بهینه‌سازی سیستم اتوماسیون بیمارستان‌ها با استقبال خوبی در این نمایشگاه روبرو شد و مقدمات همکاری های آتی فراهم شده است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهاقان با عقد تفاهم نامه با واحد خمینی‌شهر، مقدمات همکاری دوجانبه در راستای افزایش درآمدهای برون دانشگاهی را در این واحد دانشگاهی فراهم کرده است.

لزوم گسترش رشته‌های هنر و گردشگری در دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان

 پیام نجفی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان  در کارگاه آموزشی بررسی مسائل آموزشی و پژوهشی علوم انسانی و هنر، گفت: اصفهان شهری تمدن ساز، هنرپرور و هنرخیز است و به عنوان یکی از قطب های گردشگری کشور شناخته می شود از این رو باید رشته های جدید و تخصصی در حوزه هنر و گردشگری به واحدهای دانشگاهی این استان اضافه شود.

وی افزود: آب و هوا و خاک اصفهان هنرخیز است، شعر، ادبیات، موسیقی، صنعتگری، معماری و صنایع دستی همه تجلی هنری ظریف و خاص مردمان اصفهان است و در یک کلام مهم ترین ویژگی اصفهان فراگیر بودن هنر و صنعت در تمام وجوه و رشته های متنوع و مختلف و نه فقط در یک رشته خاص است، از این رو نیاز است که واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان میزبان رشته‌های متنوع در حوزه هنر و گردشگری باشند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان با اشاره به طرح پویش به عنوان زمینه ساز اشتغال دانشجویان، خاطر نشان کرد: بهره‌گیری از فرصت‌های شغلی شناسایی شده توسط دانشگاه، امکان جذب و استخدام در صنایع و مؤسسات، امکان بهره بردن از کمک هزینه تحصیلی از جمله مزایای طرح پویش است.

دکتر نجفی تصریح کرد: تجربه تأسیس مرکز هدایت تحصیلی در واحد اصفهان به خوبی نشان می دهد که با نیاز سنجی و معرفی درست و دقیق رشته های دانشگاهی می توان داوطلبان را به رشته‌های مختلف هدایت کرد تا از تراکم در یک رشته و کم توجهی به رشته دیگر جلوگیری شود و این یعنی کاهش بیکاری و افزایش اشتغال در رشته های مختلف دانشگاهی.

دبیر هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان تصریح کرد: رشته‌هایی که مشمول طرح پویش هستند، تنها محدود به رشته‌های فنی نبوده و رشته‌های علوم پایه، کشاورزی و بالاخص علوم انسانی نیز در این مقوله مشارکت داشته و در این راستا ارتباط مؤثر و سازنده ای با نهادهای مختلف استان داشته ایم و دانشجویان بسیاری در این طرح حضور دارند و در سال تحصیلی جدید قطعاً با گسترش و افزایش چشمگیری مواجه خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما