شناسهٔ خبر: 55059849 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسکانیوز | لینک خبر

مدیر عامل صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی:

ارائه تسهیلات صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد به شرکت‌های دانش بنیان

مدیر عامل صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه امکان ارایه تسهیلات به شرکت‌های دانش بنیان وجود دارد گفت: انواع تسهیلات از سوی صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه اسلامی آماده خدمات‌رسانی است در حالی که در رویداد عصر امید بسیاری از افراد آگاه به فعالیت این صندوق نبودند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، همایش یک روزه توانمندسازی فناوری حوزه سلامت دانشگاه ویژه مدیران و روسای مراکز رشد و تحقیقات علوم پزشکی و فناوران منتخب حوزه سلامت حاضر در رویداد عصر امید امروز سه شنبه ۲۱ تیر برگزار شد.
در این مراسم عسگری غلامزاده مدیر عامل  صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه گفت: صندوق‌های پژوهش و فناوری غیر دولتی بر اساس ماده ۱۰۰ وماده ۴۵ شکل گرفته است. از سال ۸۱ اساس نامه صندوق ها شکل گرفته است.
مدیر عامل  صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه افزود: در سال ۹۹ صندوق پژوهش دانشگاه آزاد اسلامی ثبت و مصوب شده  و با گذشته دوماه آغاز فعالیت این صندوق را شاهد هستیم. تصمیمات در هیات مدیره مورد توجه قرار می گیرد.
به گفته وی صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه اسلامی زیر نظر هیچ یک از معاونت ها فعالیت نمیکند و محدودیتی در حوزه فعالیت ندارد و این صندوق از حیث جغرافیا محدودیت ندارد. در این صندوق متقاضیان ماهیت حقوقی داشته و نیاز به ضمانت نامه دارد.
غلامزاده ادامه داد: امکان ارایه تسهیلات وجود دارد و تمامی امور ذیل فراخوان انجام شده و انواع تسهیلات ارایه می شود.
به گفته وی صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه اسلامی آماده خدمات رسانی است در حالی که در رویداد عصر امید بسیاری از افراد آگاه به فعالیت این صندوق نبودند.
غلامزاده اظهار کرد: در سرمایه گذاری دیدگاه خدمت و مشارکت و سرمایه گذاری است. برای مشارکت مدنی صندوق ورود کرده و آورده از نوع نقدی نیست بلکه تامین منابع ، مشارکت بازار و حضور تیم فنی و ... جز آورده طرفین محسوب می شود.
به گفته وی سهام از طریق افزایش نقدینگی اخذ می شود و چند نهاد مالی نماینده شده و در رویداد عصر امید مشارکت حقوقی را شاهد بودیم.

مدیر عامل  صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه درباره ضمانت نامه برای ارایه وام  افزود: ودیعه یک و نیم تا دو درصد کارمزد و تضمین و وثیقه هم اخذ می‌شود. صندوق دارایی دانشگاه باید با بانک‌ها رقابت کرده و مدل های دیگر همچون بدون کارمزد و ودیعه با کارمزد اندک تسهیلات اخذ می کنند.مدل دیگر این است که شرکت تعامل کننده با کارفرما یک درصد کارمزد اخذ می‌کند.

تولید دارو در استان ها آسان تر است

در ادامه این مراسم احمدی مدیر کل دفتر توسعه پژوهش و فناوری علوم پزشکی با بیان این در رویداد عصر امید محصولات متعدد ارایه شد گفت: تمامی اقدامات برای تولید داروهای شیمیای، گیاهی و فروش محصولات تخصصی ارایه شده و امیدواریم ادامه این اقدامات در استانها پیگیری شود،چون فعالیتها در استانها سهل تر است. برای مثال تمامی اقدامات در استانها قابل اجراست و به ویژه در بخش فروش از اهمیت برخوردار است.

به گفته احمدی بخش پژوهش در علوم پزشکی از مدیریت پژوهش، مدیریت اسناد و مدیریت مراکز رشد و تحقیقات مراکز رشد مورد توجه قرار می گیرد.

نظر شما