شناسهٔ خبر: 55075463 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رییس کل دادگستری استان تهران:

شرکت‌های دانش‌بنیان بهترین گزینه برای رفع مشکلات اقتصادی کشور هستند

تهران - ایرنا - رییس کل دادگستری استان تهران گفت: شرکت‌های دانش بنیان و خلاق بهترین گزینه برای نجات ایران از تحریم‌ها و چالش‌ های اقتصادی و سیاسی محسوب می‌شوند و می‌توانند کشور را از چنگال وابستگی‌ها نجات دهند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا، شعبه اختصاصی شرکت‌های دانش‌بنیان در محاکم تهران امروز (چهارشنبه) با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهور و علی القاصی‌مهر رییس دادگستری کل استان تهران افتتاح شد.

رییس دادگستری کل استان تهران در این مراسم اظهار داشت: بر اساس آمارهای موجود سه هزار و ۴۵۲ شرکت دانش بنیان در استان تهران فعالیت می کنند. در حال حاضر ۷۰۱ پرونده در تهران و ۲۸۲ پرونده در شهرستان ها از سوی این شرکت ها در محاکم قضایی تشکیل شده است.

القاصی مهر ادامه داد: به صورت روزانه بین ۹۰ تا ۱۰۰ پرونده از سوی شرکت های دانش بنیان در محاکم قضایی تشکیل می شوند.

وی یادآور شد: یک شعبه به صورت ویژه و دو شعبه معین در تهران برای رسیدگی به پرونده های قضایی شرکت های دانش بنیان ایجاد شده است که در تلاش هستیم در این شعب با صلح و سازش به مشکلات رسیدگی کنیم و تا حد امکان اجازه ندهیم آسیبی به فعالیت این مجموعه ها وارد شود.

رییس دادگستری کل استان تهران خاطرنشان کرد: شکل گیری این شعب گامی موثر در جهت ارتقای علمی و فناورانه کشور است و تلاش می کنیم همه ظرفیت های موجود در کشور را برای تحقق این کار به کار گیریم.

شعبه اختصاصی شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق در محل مجتمع قضایی تخصصی رسیدگی به دعاوی تجاری و شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق با هدف رسیدگی به دعاوی حقوقی شرکت‌های دانش‌بنیان راه‌اندازی شده است.

نظر شما