شناسهٔ خبر: 67291053 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: عصر ایران | لینک خبر

بوگاتی توربیلون (توربیون) ؛ تغییرات مهم در جذاب ترین سوپراسپرت جهان با چاشنی ساعت سوئیسی(+فیلم و عکس)

به رغم حضور باتری و موتورهای الکتریکی، بوگاتی به این نکته اشاره می کند که توربیون از شیرون وزن کمتری دارد. یکی از بخش هایی که مهندسی وزن را پشت سر گذاشته، سیستم تعلیق جدید توربیون است که در مقایسه با شیرون حدود 45 درصد وزن کمتری را به مجموعه تحمیل می کند.

صاحب‌خبر -

عصر ایران -  خودرو جدید بوگاتی با نام توربیلون از راه می رسد. طرفداران دنیای ساعت به خوبی با این نام آشنا هستند زیرا توربیلون های دقیق یکی از مهم ترین اجزا زمان سنج های لوکس به خصوص از نوع سوئیسی آن است.

بوگاتی توربیلون هر چند از نظر ظاهری شباهت زیادی با اعضا قبلی خانواده مانند شیرون و ویرون دارد اما زیر پوست آن از شاسی مونوکوک یا یکپارچه جدید استفاده شده و پیشرانه 16 سیلندر هیبریدی نیز کانون تغییرات جدید را میزبانی می کند.

پیشرانه 8.3 لیتری بدون حضور توربوشارژرها حدود 1000 اسب بخار خروجی دارد به عبارت دیگر این آمار شرایط تنفس طبیعی پیشرانه بوگاتی است. جالب آنکه بدون توربوها، انجین مذکور فقط 252 کیلوگرم وزن دارد. گشتاور مجموعه نیز 900 نیوتن متر است و البته درنظر داشته باشید ما در حال صحبت درباره نیمی از پیشرانه بوگاتی توربیلون هستیم!

در ساختار هیبرید توربیلون، روی محور جلو 2 موتور الکتریکی و روی محور عقب یک موتور الکتریکی اضافه شده اضافه شده است. انرژی مورد نیاز این موتورها توسط باتری 25 کیلووات ساعت که در کف و مرکز خودرو جانمایی شده تامین می شود. حاصل این فرمول اضافه شدن 800 اسب بخار دیگر به مجموع خروجی پیشرانه توربیلون است .

جالب تر آنکه، توربیلون با لاستیک های میشلون پایلوت اسپرت کاپ2 فقط به 2 ثانیه زمان نیاز دارد تا 100 کیلومتر برساعت از توقف کامل سرعت بگیرد. 200 کیلومتر در 5 ثانیه، 300 کیلومتر در 10 ثانیه و بیشینه سرعت 380 کیلومتر برساعت در 25 ثانیه؛ دیگر رکوردهای بوگاتی توربیلون هستند. اما این تمام ماجرا نیست!

توربیلون یک دکمه سرعت ویژه دارد که در صورت فعال شدن توسط راننده، ابتدا بال فعال عقب به سمت پایین می رود و بیشینه سرعت به 444 کیلومتر برساعت می رسد.

به رغم حضور باتری و موتورهای الکتریکی، بوگاتی به این نکته اشاره می کند که توربیلون از شیرون وزن کمتری دارد. یکی از بخش هایی که مهندسی وزن را پشت سر گذاشته، سیستم تعلیق جدید توربیلون است که در مقایسه با شیرون حدود 45 درصد وزن کمتری را به مجموعه تحمیل می کند.

در ساختار بخش الکتریکی پیشرانه از معماری 800 ولت استفاده شده که زمینه شارژ فوق سریع باتری را فراهم می کند.

در شرایطی که هنوز درگیر ویژگی های ظاهری و فنی این هیولای فرانسوی هستیم، ورود به کابین یک دنیای جدید را پیش روی بیننده قرار یم دهد. از درب هایی که با مکانیسم الکتریکی باز می شوند تا طراحی کنسول اصلی، همه چیز در بالاترین سطح ممکن قرار دارد.

صفحه آمپر بوگاتی توربیلون یکی از خلاقانه ترین نمونه هایی است که تا کنون به صنعت خودرو معرفی شده است. این اثر هنری توسط استادکاران سوئیسی طراحی و اجرا شده و دقیقا همان کیفیت خاص ساعت های سوئیسی را دنبال می کند. البته یک نمایشگر دیجیتال مخفی نیز در قسمت بالایی کنسول میانی جانمایی شده تا دسترسی به امکاناتی مانند اپل کارپلی و اندروید اوتو نیز برای راننده امکان پذیر باشد.

با توجه به پیش بینی ها، تحویل توربیلون به مشتریان تا سال 2026 انجام نخواهد شد. موج اول تولید این خودرو شامل 250 دستگاه است. قیمت احتمالی توربیلون حدود 3.9 میلیون دلار پیش بیننی شده است.

گفتنی است ریشه نام توربیلون به صنعت ساعت بازمی گردد. توربیلون یک چرخ‌دنگ ساعت، برای افزایش دقت است. توربیلون در سال ۱۷۹۵ گسترش یافت و توسط ساعت‌ساز فرانسوی - سوییسی آبراهام لوییس برگت، در ۲۶ ژوئن ۱۸۰۱ به ثبت رسید.

بوگاتی توربیلون 

نظر شما