شناسهٔ خبر: 5504488 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

لاريجاني در نشست خبري با همتاي سوري خود؛

حمايت‌هاي سوريه در طول دفاع مقدس به ايران را فراموش نمي‌کنيم

موج-رئيس مجلس شوراي اسلامي، با بيان اينکه ما هيچگاه حمايت هاي دولت و ملت سوريه را در پيروزي دفاع مقدس کشورمان فراموش نمي کنيم، گفت: ما مبارزه با تروريسم چه در سوريه و چه عراق را مبارزه اي مي دانيم که هميشه مي تواند براي آينده بشريت مفيد باشد.

صاحب‌خبر - دکتر علي لاريجاني امروز در نشست خبري که به مناسبت حضور محمد جهاد اللحام رئيس مجلس سوريه برگزار شده بود گفت: رئيس پارلمان سوريه به دعوت ما در رأس هيأتي به ايران آمدند که ما از آن ها تشکرمي کنيم.
رئيس مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: سوريه کشوري بود که در طول سال هاي گذشته در برابر رژيم صهيونيستي مبارزه کرده و امروز هم از کشورهاي پيشرو در اين زمينه است.
وي افزود: البته در ظرف 4 سال اخير کشورهاي قدرتمند تلاش کردند با ايجاد جريان هاي تروريستي در سوريه مشکلاتي را براي اين کشور ايجاد کنند که البته با مقاومت ملت سوريه تا حد زيادي اهداف جريان هاي ماجراجويانه خنثي شد.
دکتر لاريجاني با اشاره به نقش حمايت هاي برخي قدرت هاي غربي و منطقه در حمايت از تروريسم افزود: ما اطمينان داريم که ملت سوريه در اين مبارزه پيروز است.
وي با بيان اين که ما هيچگاه حمايت هاي دولت و ملت سوريه را در پيروزي دفاع مقدس کشورمان فراموش نمي کنيم، گفت: ما مبارزه با تروريسم چه در سوريه و چه عراق را مبارزه اي مي دانيم که هميشه مي تواند براي آينده بشريت مفيد باشد.
رئيس مجلس با تأکيد بر اين که مشکل تروريسم فقط مربوط به يک کشور نيست گفت: مشکل تروريسم براي همه انسان ها است.
دکتر لاريجاني با اشاره به مذاکرات انجام شده با رئيس مجلس سوريه گفت: مذاکرات خوبي با دکتر اللحام داشتيم که اطلاعت خوبي بين طرفين رد و بدل شد و راه هاي همکاري بيشتر مورد بررسي قرار گرفت.
وي ادامه داد: اميدواريم که ملت سوريه در اين مبارزه با جريان وحشي ماجراجو موفق باشند و ايران هميشه در اين زمينه و در زمينه مقابله با تروريسم کمک کننده کشورهاي منطقه بوده است.
محمد جهاد اللحام، رئيس مجلس سوريه در اين نشست خبري ضمن ابراز قدرداني از مسوولان کشورمان گفت ابتدا مايلم از کشور دوست و برادر خود و مسوولان آن که در رأس آن مقام معظم رهبري قرار دارند به خاطر کمک هاي آنها به سوريه تشکر کنم.
رئيس مجلس سوريه با اشاره به اين که کشور سوريه بيش از 4سال است مورد حملات تروريستي قرار گرفته است گفت: از ملت و رهبري ايران به خاطر کمک هاي آنها به کشورم براي مقابله باتروريسم تشکر مي کنم.
وي ادامه داد: بنده امروز در تهران هستم تا رايزني و هماهنگي بيشتري در خصوص مناسبات ميان دو کشور داشته باشم.
اللحام افزود: منطقه ما به ويژه سوريه وعراق در معرض تروريست تکفيري که با حمايت کشورهاي استعمارگر و کشورهاي غربي رشد کرده، قرار گرفته است اما مي توان به نقش پررنگ کشورهاي حامي که در رأس آنها ايران و روسيه قرار دارند اشاره کرد.
وي گفت: ما همواره نسبت به تحولات منطقه و جنگ ظالمانه اي که سوريه در معرض آن قرار گرفته بررسي هاي لازم را انجام مي دهيم و حمايت هاي جمهوري اسلامي ايران از ملت سوريه و همچنين حمايت کشورهاي تريکت را شاهد بوديم.
وي با يادآوري تحريم هايي که برخي کشورهاي عربي شناخته شده و غربي عليه سوريه داشتند تصريح کرد: اين تحريم ها براي تحت فشار قرار دادن سوريه و معيشت اين کشور بوده است.
اللحام يادآور شد: رابطه سوريه و ايران در گذشته، حال و آينده به عنوان عامل ثبات منطقه باقي خواهد ماند و اين مناسبات به عنوان ديوار دفاعي در برابر اين امواج کشنده عمل خواهند کرد.
وي با انتقاد از اين که اراده واقعي براي مقابله با تروريسم وجود ندارد تأکيد کرد: ما در برابر يک وضعيت صرفا رسانه اي قرار داريم به رغم قطعنامه هايي از جمله 7/ 22 و 99/22 و اجماعي که در اين رابطه وجود دارد ولي تأمين مالي و حمايت از تروريسم وجود داشته و در حال گسترش در منطقه است به همين دليل اراده اي براي مقابله با آن وجود ندارد.
وي گفت: جنگ عليه تروريسم ايجاب مي کند که اراده جدي بين المللي براي اين مهم وجود داشته باشد که متأسفانه شاهد آن نيستيم.
رئيس مجلس سوريه يادآور شد: ما با تمام توان عليه تروريسم در سوريه خواهيم جنگيد و در اين جنگ اتکا مي کنيم بر ملت مقاوم سوريه و ارتش هميشه قهرمان و رهبري اين کشور وهمچنين دوستانمان که ايران در رأس آن قرار دارد.

نظر شما