شناسهٔ خبر: 55022525 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

افشای جزئیاتی از توافق احتمالی میان ریاض و تل آویو

منابع صهیونیستی ادعا کردند جزئیاتی از توافق احتمالی میان عربستان و این رژیم فاش شده است.

صاحب‌خبر -

در آستانه سفر جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا به رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی، جزئیاتی در مورد توافق عادی سازی که ممکن است بین ریاض و تل آویو تحت نظارت آمریکا امضا شود، فاش شد.

براساس ادعای کانال ۱۲ رژیم صهیونیستی انتظار می‌رود در صورت امضای این توافق، یک اتحاد دفاعی منطقه‌ای شکل بگیرد که متشکل از تعدادی از کشور‌ها که در عرصه دریایی و هوایی همکاری خواهند کرد و تمرینات مشترکی را برگزار خواهند کرد. علاوه بر این، عربستان سعودی ممکن است طبق این توافقنامه به پرواز‌های صهیونیستی اجازه دهد مستقیماً از خاک این کشور به باقی نقاط آسیا و امارات پرواز کنند.

پیش از این عربی ۲۱ به نقل از رسانه‌های عبری زبان اعلام کرد که هواپیما‌های صهیونیستی با مجوز عربستان از حریم هوایی این کشور هنگام پرواز به کشورهای شرقی عبور کنند. این مجوز باعث تسریع پرواز‌ها به استرالیا و ژاپن می‌شود.

قبلتر نیز نیز عربستان به هواپیما‌های خطوط «ایرایندیا» که قصد عبور از حریم هوایی این کشور برای سفر به اراضی اشغالی داشت اجازه پرواز داده بود که این اولین پیشرفت در زمینه بهبود روابط بین ریاض و تل آویو ثبت شده است. 

یائیر لاپید، نخست وزیر رژیم صهیونیستی که در آن زمان وزیر امور خارجه بود در گفتگو با رادیو ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که عادی سازی روابط تل آویو و ریاض، یک فرآیند زمان بر و محتاطانه خواهد بود اما در نهایت اتفاق خواهد افتاد و متفاوت از دیگر توافق‌ها خواهد بود.

نظر شما