شناسهٔ خبر: 54988700 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

درخواست رسمی رژیم صهیونیستی برای اجازه پرواز مستقیم بین تل‌آویو و مکه

نماینده حزب چپگرای «میرتس» رژیم صهیونیستی درخواست رسمی برای برقراری پرواز مستقیم بین تل‌آویو و مکه را به مقامات سعودی ارائه کرد.

صاحب‌خبر -

عیساوی فریج، وزیر همکاری منطقه‌ای رژیم صهیونیستی اعلام کرد که درخواست رسمی برای اجازه پرواز مستقیم بین تل‌آویو و مکه برای حجاج به مقامات سعودی ارسال شده است.

نماینده حزب چپگرای «میرتس» است دیروز پنجشنبه ابراز امیدواری کرد پرواز مستقیم بین فرودگاه بن گوریون و فرودگاه مکه برای حج گذاران فراهم شود.

لازم به ذکر است که عربستان سعودی از سرزمین‌های اشغالی پذیرای حجاج است، اما آن‌ها باید از طریق کشور‌های ثالث تردد کنند.
به گفته فریج هزینه سفر از طریق کشور ثالث برای سفر یک هفته‌ای ممکن است به ۱۱.۵ هزار دلار برسد، درحالی که حجاج کشور‌های عربی حدود نیمی از این مبلغ را پرداخت می‌کنند.

قابل ذکر است که عربستان سعودی پس از عادی سازی روابط امارات و بحرین با رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۲۰ به هواپیما‌های اسرائیلی اجازه عبور از حریم هوایی خود را داده بود.

همچنین پیش از این عربستان به هواپیما‌های خطوط «ایرایندیا» که قصد عبور از حریم هوایی این کشور برای سفر به اراضی اشغالی داشت اجازه پرواز داده بود که این اولین پیشرفت در زمینه بهبود روابط بین ریاض و تل آویو ثبت شده است. پس از آن و امضای توافق آبراهام بین کشور‌های عربی و رژیم صهیونیستی، عربستان موافقت کرد تا به همه خطوط هوایی رژیم صهیونیستی اجازه عبور از حریم هوایی خود به سمت کشور‌های بحرین، امارات و کشور‌هایی که روابط خود را با رژیم صهیونیستی عادی کرده اند، بدهد.

چندی پیش، یائیر لاپید، وزیر امور خارجه پیشین رژیم صهیونیستی در گفتگو با رادیو ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که عادی سازی روابط تل آویو و ریاض، یک فرآیند زمان بر و محتاطانه خواهد بود، اما در نهایت اتفاق خواهد افتاد و متفاوت از دیگر توافق‌ها خواهد بود.

نظر شما