شناسهٔ خبر: 55004816 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

تصویب رشته جدید کاردانی فنی بصری‌سازی داده در دانشگاه جامع علمی کاربردی

با تصویب شورای برنامه ریزی آموزشی و درسی علمی کاربردی برای نخستین بار دوره کاردانی فنی بصری‌سازی داده با نگاه به مشاغل آینده در دانشگاه جامع علمی کاربردی برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

 علیرضا جمالزاده، سرپرست دفتر برنامه‌ریزی درسی دانشگاه علمی کاربردی گفت: بصری سازی در واقع ارتباط داده ها به روشی بصری یا تبدیل داده های خام به بینشی است که به راحتی برای بهره برداران قابل تفسیر باشد.

او گفت: دانش آموختگان این رشته ، مهارت‌ها و توانمندی‌هایی چون شناخت ابزارها و نرم افزارهای بصری سازی داده مانند Tableau، نگاشت داده ‌ها، شناخت Storyboarding و داشبورد، مجازی سازی داده ‌ها، به کارگیری گرافیک کامپیوتری در بصری سازی داده، جمع آوری ، طبقه بندی و دسته ‌بندی داده ‌ها، استخراج داده ‌‌های مورد نیاز و حذف داده ‌‌های خراب ، شناخت تکنیک ‌‌های Data Cleaning، به کارگیری انواع مختلف نمودارها و جداول برای ساخت داشبورد سازمان،به کارگیری نرم افزار Excel در ایجاد داشبورد را کسب می کنند.

او گفت: دانش آموختگان این رشته می توانند مشاغلی مانند معمار داده ،تکنسین داده کاوی و داشبوردساز را احراز کنند.

او گفت: این دوره جزء رشته های پر تقاضا در سطح بین المللی بوده و برای نخستین بار در سطح کشور برگزار می شود. تمامی محتوای آن با توجه به آخرین دستاوردهای حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات تدوین شده و به دلیل داشتن بازار کار و نیاز جامعه از جذابیت خاص برای اشتغال حتی در سطوح بین المللی برخوردار است.

او گفت: آموزش در محیط کار این دوره نیز شامل ۵۱۲ ساعت آموزش عملی در محیط کار واقعی در دفاتر بزرگ توسعه نرم افزاری واحدهای فناوری اطلاعات ، واحدهای دارنده سرورهای ابری به همراه مدرسان و خبرگان با تجربه در این حوزه شغلی در قالب دروس کاربینی و کارورزی ۱ و ۲ خواهد بود.

نظر شما