شناسهٔ خبر: 54949111 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

سازه‌های خشکی از فهرست بنا‌های غیر مجاز دریایی خارج می‌شوند

رییس مدیریت سواحل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: برخی سازه‌های تاسیساتی در سواحل بدلیل پسروی آب، در خشکی واقع شدند و نیازی به مجوز ندارند.

صاحب‌خبر -

رسول قنبری ممان در هفدهمین جلسه کمیته ساماندهی و مدیریت سواحل استان گلستان (ICZM)  گفت: حکم قضایی تخریب سازه‌های غیرمجاز دریایی در نوار ساحلی اجرا می‌شود.

او گفت: از بیش از هزار سازه  ساخته شده در سواحل  ۲۲ سازه در گلستان  برای کارکرد‌های گوناگون احداث شده و از این تعداد ۱۹ سازه  در سواحل  بنا شده است که تعدادی از آن‌ها به علت پسروی آب، در خشکی واقع شده و نیاز به مجوز ندارند.

قنبری ممان گفت: از این تعداد، چند سازه متعلق به دستگاه‌های اجرایی و نظامی است که باید  نسبت به دریافت مجوز اقدام کنند.

او با اشاره به برگزاری چهاردهمین همایش بین المللی سواحل، بنادر و سازه‌های دریایی در آبان ماه سال جاری گفت: آخرین مهلت برای ارسال مقالات به این  همایش  ۲۶ تیر ماه است.

او گفت: علاقه مندان می‌توانند چکیده مقالات خود را حداکثر تا تاریخ ۲۶ تیر ماه از طریق پایگاه اینترنتی همایش، به نشانی https://icopmas.pmo.ir ارسال کنند.

مدیر بنادر و دریانوردی گلستان هم در این نشست با اشاره به بهره‌مندی این استان از ۱۳۰ کیلومتر ساحل گفت: سازه‌های ساحلی گلستان چوبی هستند و مغایرتی با بند ۲۲ ماده ۳ آیین نامه سازمان بنادر ندارد.

اله یار اسعدی گفت: تمام سازه‌های دولتی و خصوصی بدون مجوز در سواحل استان تعیین تکلیف می‌شوند.

او گفت: بیشتر سازه‌های غیرمجاز به دلیل پسروی آب دریا در سال ۱۴۰۰ در محدوده خشکی هستند و سواحل دریای خزر در حوزه گلستان آزاد بوده و ساخت و ساز در حریم قانونی دریا انجام نمی‌شود.

نظر شما