شناسهٔ خبر: 54818921 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

لایروب ها پس از احداث "دایک"وارد خلیج گرگان می شوند

مدیر بنادر و دریانوردی گلستان گفت: بعد از احداث دایک در آشوراده، لایروب ها وارد خلیج گرگان می شوند.

صاحب‌خبر -

اله یار اسعدی گفت:حدود هفت سال مطالعات در مورد خلیج گرگان و لایروبی کانال‌های خزینی، آشوراده و چپاقلی انجام شد که ماحصل آن دستور فوری رئیس جمهور برای آغاز عملیات اجرایی به منظور جلوگیری از تشدید خشکی آن بود.

او گفت: بعد از این دستور، سازمان بنادر، اقدامات فنی و مهندسی را آغاز کرد و هیدروگرافی جزیره و کانال ها، توپوگرافی و نقشه‌های هوایی به روز رسانی شد.

او گفت: مطابق دستور رئیس جمهور، قرارگاه خاتم الانبیا (ص) به عنوان پیمانکار مشخص شد.

اسعدی گفت: در حال حاضر با رعایت الزامات محیط زیست، احداث دو دایک (سد خاکی) تعریف شده که محل تخلیه رسوبات حاصل از لایروبی کانال آشوراده خواهد بود.

مدیر بنادر و دریانوردی گلستان گفت: ۶ دستگاه بیل مکانیکی مشغول احداث دایک هستند که بعد از این مرحله مطابق زمانبندی، لایروب‌ها به منطقه وارد خواهند شد و عملیات لایروبی آغاز خواهد شد و احیای خلیج گرگان، ۱۲ تا ۱۶ ماهه است.

او گفت: اعتبارات این طرح به موقع پرداخت شده و سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، مبلغی را به عنوان پیش پرداخت به حساب سازمان بنادر واریز کرده است.

اسعدی  گفت: قراردادی را با قرارگاه منعقد و برای ورود تجهیزات و کارگاه پیش پرداخت‌های اولیه به استناد الزامات و ملزمات قراردادی فی ما بین واریز شده است.

مدیر بنادر و دریانوردی گلستان گفت: چهار ماه از دستور رئیس جمهور مبنی بر آغاز عملیات لایروبی گذشته و ما منتظر تخصیص اعتبار و ترک تشریفات انعقاد قرارداد بودیم، ولی همزمان کار اجرایی را هم آغاز کردیم.

طبق گفته وی مبلغ واریزی در مرحله اول ۲۵۰ میلیارد تومان بوده و برای اجرای این طرح ۱۲ تا ۱۶ ماه به دلیل ملاحظات زیست محیطی در نظر گرفته شده است.

نظر شما