شناسهٔ خبر: 54947728 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سازه‌های خشکی از فهرست بناهای غیرمجاز دریایی خارج می‌شوند 

گرگان_ایرنا_ رییس مدیریت سواحل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: برخی سازه های تاسیساتی در سواحل بدلیل پسروی آب، در خشکی واقع شدند و نیاز به مجوز ندارند و به همین دلیل از فهرست سازه های غیرمجاز دریایی خارج می شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، رسول قنبری ممان روز سه شنبه در هفدهمین جلسه کمیته ساماندهی و مدیریت سواحل استان گلستان (ICZM)  افزود:  اجرای وظایف حاکمیتی سازمان بنادر و دریانوردی  حکم قضایی تخریب سازه های غیرمجاز دریایی در نوار ساحلی اجرا می شود و  از بیش از هزار سازه،  ۲۲ سازه در گلستان برای کارکردهای گوناگون احداث شد و از این تعداد ۱۹ سازه  در سواحل  بنا شده که تعدادی از آنها به علت پسروی آب، در خشکی واقع شده و نیاز به مجوز ندارند.

وی ادامه داد:از این تعداد چند سازه متعلق به دستگاه‌های اجرایی و نظامی است که باید  نسبت به دریافت مجوز اقدام کنند.
 وی با اشاره به برگزاری چهاردهمین همایش بین المللی سواحل، بنادر و سازه های دریایی در آبان ماه سال جاری افزود:آخرین مهلت برای ارسال مقالات به این  همایش  ۲۶ تیر ماه است.
وی اظهار داشت: چهاردهمین همایش بین المللی سواحل، بنادر و سازه های دریایی با هدف ایجاد فضای مناسب جهت بحث و تبادل نظر و انتقال تجربیات میان متخصصین، دست اندرکاران داخلی و خارجی و اطلاع از آخرین دستاوردهای علمی، فنی و اجرایی و تأکید بر ارتقاء سطح مهندسی سواحل، بنادر و سازه های دریایی، از ۹ تا ۱۱ آبان ماه سال جاری توسط سازمان بنادر و دریانوردی برگزار می شود.
وی بیان کرد: علاقه مندان می توانند چکیده مقالات خود را حداکثر تا تاریخ ۲۶ تیر ماه از طریق پایگاه اینترنتی همایش، به نشانی https://icopmas.pmo.ir ارسال کنند.

مدیر بنادر و دریانوردی گلستان هم در این نشست با اشاره به بهره‌مندی این استان از ۱۳۰ کیلومتر ساحل گفت:سازه های ساحلی گلستان چوبی هستند و مغایرتی با بند ۲۲ ماده ۳ آیین نامه سازمان بنادر ندارد.

اله یار اسعدی افزود: تمام سازه های دولتی و خصوصی بدون مجوز در سواحل استان تعیین تکلیف می شوند.

وی اظهار داشت: بیشتر سازه های غیرمجاز به دلیل پسروی آب دریا در سال ۱۴۰۰ در محدوده خشکی هستند و سواحل دریای خزر در حوزه گلستان آزاد بوده و ساخت و ساز در حریم قانونی دریا انجام نمی شود.

استان گلستان افزون بر ۱۰۰ کیلومتر سواحل دارد.

نظر شما