شناسهٔ خبر: 54922164 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب قزوین عنوان کرد:

سال آبی پیش‌رو، از سخت‌ترین سال‌های قرن اخیر است

پرویز بنی اردلان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین در نشستی که به مناسبت هفته فرهنگ صرفه جویی در مصرف با حضور برخی مسئولان برگزار شد، سال آبی پیش‌رو را یکی از سخت‌ترین سال‌های قرن اخیر برشمرد و افزود: ۲ سال خشکسالی پشت سر هم باعث شده تا برنامه‌ریزی برای گذر از این دوران ضروت داشته باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایران آنلاین، داراب بیرنوندی در نشست خبری که با حضور مدیران عامل شرکت‌های سهامی آب منطقه‌ای، توزیع نیروی برق، آب و فاضلاب، شرکت برق منطقه‌ای زنجان و قزوین و نیروگاه برق شهید رجایی در سالن اجتماعات شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین برگزار شد، میانگین مصرف آب خانوار در استان قزوین را 14 مترمکعب به طور شبانه‌روز اعلام کرد و در ادامه به انشعابات غیرمجاز در استان پرداخت و از شناسایی 132 مورد انشعاب غیرمجاز طی 3 ماهه نخست امسال خبر داد.
به گفته وی، هر کدام از این انشعاب به طور شبانه‌روز حدود 30 متر مکعب آب مصرف می‌کردند که این انشعابات غیر مجاز در روستا، باعث اختلال در آبرسانی و قطعی می‌شد.
بیرنوندی، همچنین با اشاره به اقدامات صورت گرفته شرکت آبفای در استان در یکسال اخیراز 151 کیلومتر اصلاح، بازسازی و توسعه خطوط انتقال آب آشامیدنی و شرب بهداشتی خبر داد که به گفته وی106 کیلومتر از آن مربوط به روستاهای محروم استان است.
این مسئول، همچنین از حفر 26 حلقه چاه در یک‌سال گذشته برای دسترسی روستاییان و مناطق محروم به آب، ایجاد 14 کیلومتر شبکه فاضلاب در شهرهای استان قزوین وافتتاح فاز نخست پروژه تصفیه‌خانه شهر شال در آینده‌‌ای نزدیک خبر داد.


نامتوازن بودن تولید و مصرف انرژی از چالش‌های مهم است


مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین نیز در این نشست، نامتوازن بودن تولید و مصرف انرژی را از چالش‌های موجود برشمرد و گفت: متاسفانه یکی از چالش‌های مهم این شرکت در استان ناترازی تولید و مصرف است؛ براساس آمارهای موجود کشور، امسال با ۱۴ هزار مگاوات کمبود برق در کشور نیز روبرو خواهیم بود، این در حالی است که میزان مصرف برق در کشور و استان ۲ برابر نرم جهانی است و این امر گویای آن است که هر چه به سمت تولید پیش برویم، باید مصرف را بیش از بیش مدیریت کنیم در غیر اینصورت با بحران مواجه خواهیم شد.
محمد خواجه‌ون، همچنین به وجود ۶۴۲ هزار مشترک برق دراستان ۱۲ هزار و ۳۰۰ کیلومتر شبکه متوسط و ضعیف انتقال برق و ۱۱ هزار۵۰۰ پست توزیع با ظرفیت 2 هزار و 100 مگاوات اشاره کرد و از برق دهی به تمامی ۸۴۱ روستای استان خبر داد.

وی در ادامه سرقت از تجهیزات حوزه برق را به عنوان یکی از دغدغه‌ها و مشکلات این شرکت برشمرد و گفت: این سرقت‌ها باعث نارضایتی شهروندان شده و کارکنان این شرکت در حوزه توسعه اغلب زمان خود را مشغول رفع نواقص ناشی از این سرقت‌ها هستند.
این مسئول ادامه داد: سال ۹۹ میزان سرقت‌های انجام شده از تجهیزات برقی در سطح استان با تشکیل ۹۰۰ فقره پرونده و خسارتی بالغ بر ۳۱ میلیارد ریال بود که این میزان متأسفانه با تشکیل 4هزار پرونده خسارتی به میزان ۱۵۵ میلیارد ریال افزایش یافته است.
وی در ادامه مدیریت در مصرف انرژی را نیازمبرم جامعه دانست و بر نقش رسانه‌ها و نهادهای فرهنگی در اصلاح الگوی مصرف در جامعه و حرکت از بدمصرفی به سمت مصرف صحیح تأکید کرد.

 

نظر شما