شناسهٔ خبر: 54908961 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

مدیرکل بهزیستی فارس:

بهزیستی فارس میزبان اولین کارگاه آموزشی-مشارکتی ایجاد و توسعه شبکه تسهیلگران کشور شد

هوشیار گفت: اولین کارگاه آموزشی-مشارکتی ایجاد و توسعه شبکه تسهیلگران کشور با تکیه بر اجتماع محوری، محله محوری و مشارکت مردم به میزبانی بهزیستی فارس برگزار شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار  خبرگزاری شبستان  از  شیراز ،  «محمدرضا هوشیار»، امروز (یکشنبه 12 تیر) در اولین کارگاه آموزشی-مشارکتی ایجاد و توسعه شبکه تسهیلگران کشور گفت: این کارگاه به میزبانی بهزیستی فارس و با هدف پیشگیری از آسیب های اجتماعی  و کاهش آسیب ها با تکیه بر اجتماع محوری، محله محوری و مشارکت مردم برگزار شده است.

مدیرکل بهزیستی فارس افزود: این کارگاه آموزشی برای اولین بار در کشور و با حضور ۳۳ نفر از تسهیل‌ گران همکار منتخب در طرح های پیشگیری از آسیب های اجتماعی و به منظور مشارکت در اجرای پیشگیری از خودکشی، آگا ه‌سازی دختران و زنان با تاکید بر خود مراقبتی، مشارکت اجتماعی نوجوانان ایران (مانا)، پروژه نویسی اجتماعی، همیاران سلامت روان اجتماعی و طرح همیار سلامت مادر و کودک و ایجاد ارتباط بین استان ها و بهزیستی کشور به مدت 2 روز و به میزبانی معاونت پیشگیری بهزیستی فارس برگزار شد.

وی اضافه کرد: تسهیلگران، بهزیستی های سیار و کوچکی هستند که با ایفای نقش هوشمندانه در آموزش، آگاه سازی، توانمندسازی و همراه کردن جامعه محلی با اهداف بهزیستی تلاش می کنند.

«آرزو ذکایی فر»، معاون پیشگیری از آسیب های اجتماعی سازمان بهزیستی کشور نیز در این کارگاه گفت: پروژه همیاران سلامت اجتماعی بیش از ۲۰ سال در سطح کشور و در حوزه فعالیت های اجتماع محور و توانمندسازی روانی و اجتماعی مردم و محلات اجرا می شود.

معاون پیشگیری از آسیب های اجتماعی سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: این طرح در حال حاضر با تکیه بر توان بیش از 2 هزار تسهیلگر محلی در سطح کشوری فعالیت می کند.

وی اضافه کرد: بهزیستی استان فارس در اجرای برنامه های پیشگیری از آسیب های اجتماعی تجارب موفقی داشته است و به همین دلیل به عنوان میزبان برگزاری این نشست انتخاب شده است.

ذکایی فر تاکید کرد: حضور مردم در حوزه پیشگیری و کنترل آسیب ها بسیار کمک کننده است و دفتر پیشگیری از آسیب ها، استفاده از ظرفیت مردم و تمرکز بر محله محوری و اجتماع محوری در حال اقدام است زیرا احساس تعلق افراد نسبت به محله خود موجب مشارکت آنها در زمینه تعالی، پیشرفت و بهسازی آن محله می شود.

پایان پیام/664

نظر شما