شناسهٔ خبر: 54906529 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین خبرداد

۴۱ درصد مشترکان آب استان قزوین پرمصرف هستند

قزوین - ایرنا - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین با اشاره به اینکه ۵۳ درصد از مشترکان آب این استان الگوی مصرف را رعایت می کنند، گفت:متاسفانه ۴۱ درصد از مشترکان آب استان پرمصرف هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، داراب بیرنوندی روز یکشنبه در نشست خبری مدیران عامل صنعت آب و برق قزوین که به مناسبت هفته صرفه جویی و مدیریت مصرف آب و برق برگزار شد،‌ با توصیه به شهروندان در خصوص مدیریت بهینه مصرف در فصل تابستان، افزود: با توجه به اینکه هر کولر آبی در شبانه روز به میزان ۲۰۰ لیتر آب، یعنی به اندازه میزان مصرف یک فرد نیازمند است، به همین منظور شهروندان به استفاده از دور کند کولر اقدام کنند.

این مسوول با اشاره به اینکه ۵۳ درصد از مشترکان آب استان قزوین الگوی مصرف را رعایت می کنند، اظهار داشت: ۴۱ درصد از مشترکان آب استان پرمصرف بوده و تقریبا ۲ برابر حد مجاز اقدام به استفاده از آب کرده و در نهایت نیز ۶ درصد از مشترکان نیز فوق مصرف محسوب شده و بیش از ۲ برابر مصرف دارند.

وی با بیان اینکه سال گذشته یک هزار و ۱۲۰ مورد و در سه ماه نخست امسال نیز ۱۳۲ مورد انشعاب آب غیرمجاز مورد شناسایی قرار گرفت، تصریح کرد: هر انشعاب غیرمجاز می تواند تا ۳۰ خانوار را بی آب کند.

بیرنوندی اظهار داشت: ۱۵۱ کیلومتر از شبکه های توزیع آب استان در سال گذشته اصلاح و بازسازی شد که ۱۰۶ کیلومتر آن مربوط به روستاها بوده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین گفت : بر اساس آمارهای موجود، امسال یکی از سخت ترین سال های قرن اخیر خواهد بود و با توجه به ۲ سال خشکسالی اخیری که در استان آن را تجربه کردیم، باعث شده تا تامین آب از منابع زیرزمینی بیشتر شود.

وی با اشاره به حفر ۲۳ حلقه چاه برای تامین کمبود آب در استان، تصریح کرد: سال گذشته با بهره برداری از ۱۴ کیلومتر شبکه فاضلاب، موفق شدیم فاز یک تصفیه خانه شهر شال را نیز به انجام برسانیم.

بیرنوندی با اشاره به تخصیص یک هزار میلیارد تومانی اعتبارات سفر رییس جمهور در حوزه آب و فاضلاب استان، خاطرنشان کرد: از این میزان اعتبار، ۴۵۰ میلیارد تومان مربوط به بخش آب و مابقی نیز به فاضلاب اختصاص پیدا کرده و امیدواریم با تخصیص نهایی بتوانیم گام های مهم و اساسی در این زمینه برداریم.

نظر شما