شناسهٔ خبر: 54921116 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین:

هر انشعاب غیرمجاز، ۳۰ خانوار را بی‌آب می‌کند

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین گفت: در سه ماه نخست امسال ۱۳۴مورد انشعاب آب غیرمجاز مورد شناسایی قرار گرفت که هر انشعاب غیرمجاز می‌تواند تا ۳۰خانوار را بی‌آب کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ داراب بیرنوندی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین روز یکشنبه در نشست خبری مدیران عامل صنعت آب‌وبرق قزوین که به مناسبت هفته صرفه‌جویی و مدیریت مصرف‌آب‌وبرق برگزار شد،‌ اظهار کرد: بر اساس آمارهای موجود، امسال یکی از سخت‌ترین سال‌های قرن اخیر می‌شود و با توجه به ۲سال خشک‌سالی اخیری که در استان تجربه کردیم، باعث شده تا تامین آب از منابع زیرزمینی بیشتر شود.

او با بیان اینکه هر انشعاب غیرمجاز می‌تواند تا ۳۰خانوار را بی‌آب کند، افزود: سال گذشته یک‌هزار و ۱۲۰مورد و در سه ماه نخست امسال نیز ۱۳۴مورد انشعاب آب غیرمجاز شناسایی شد.

این مسئول گفت: برای رفع تنش آبی روستاها و مناطق هم اقدامات ویژه‌ای تدارک دیده شد و حفر ۱۰حلقه چاه، مهندسی مجدد ۷حلقه چاه و اجرای ۲۹کیلومتر شبکه برای تامین برخی نیازها انجام شده است و همچنین در حال حاضر ۵۱۰روستای استان قزوین معادل ۹۰درصد تحت پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب استان قزوین است و همه ۲۹شهر استان نیز تحت پوشش ۱۰۰درصدی قرار گرفته است.

بیرنوندی ادامه داد: اصلاح ۱۵۱کیلومتر شبکه در شهرها و توسعه خط انتقال روستاها به میزان ۱۰۶کیلومتر و حفر ۲۳حلقه چاه برای تامین نیازهای آب آشامیدنی مردم از مهم‌ترین کارهای انجام شده است.

او بیان کرد: تصفیه‌خانه شهر شال تکمیل شده و فاز اول آن به بهره‌برداری رسیده و با اجرای جهاد آب‌رسانی در ۵مجتمع روستایی برای رفع نیازهای آبی ۹۶روستا اقدام شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین گفت: با توجه به اینکه هر کولر آبی در شبانه‌روز به میزان ۲۰۰لیتر آب، یعنی به اندازه میزان مصرف یک فرد نیازمند است، به همین منظور شهروندان ضمن صرفه‌جویی در مصرف همکاری کنند تا با چالش مواجه نشویم.

46

برچسب‌ها:

نظر شما