شناسهٔ خبر: 54905840 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

هراس رژیم صهیونیستی از توانمندی‌های حزب الله

رسانه‌های عبری از نگرانی تل آویو از آمادگی و افزایش توانمندی یگان دریایی حزب الله برای مقابله با این رژیم خبر دادند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شهاب، با افزایش تنش‌ها میان اسرائیل و لبنان در خصوص مسائل مختلف از جمله ترسیم مرز‌های دریایی، کشف ثروت‌های نفتی و گازی و افزایش قدرت حزب الله، نگاه سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی به توانمندی‌های دریایی این حزب است که برای ایجاد یگان‌های قدرتمند دریایی از بسیاری از منابع بهره برده و با توجه به اینکه این یگان‌ها به منزله نوک پیکان حزب الله در رویارویی آینده با رژیم اشغالگر هستند، در وضعیت آماده باش به سرمی برد.

چند سال پیش اطلاعات و گزارش‌هایی به سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی رسید که نشان از افزایش توانمندی‌های دریایی حزب الله به منظور آمادگی برای جنگ آینده بود. به همین سبب، رژیم اشغالگر در سطح زیادی به این موضوع اهتمام می‌ورزد.

امیر بوخبوط، کارشناس نظامی پایگاه والا با انتشار گزارشی در پایگاه عربی ۲۱ نوشت: «شمار نیرو‌های یگان دریایی حزب الله به صد‌ها تن می‌رسد. در یگان دریایی حزب الله نیرو‌های ویژه‌ای به نام «رضوان» وجود دارند که نیرو‌های کوماندوی دریایی را در برمی‌گیرد. این نیرو‌ها از قایق‌های ماهیگیری و تجهیزات پیشرفته برای فعالیت‌های خود استفاده می‌کنند که سازمان اطلاعات اسرائیل را به جمع آوری هر نوع اطلاعات میدانی درباره این فعالیت‌ها سوق می‌دهد.»

در همین راستا، تال باری رئیس مرکز پژوهش‌ها در مرکز پژوهش‌های امنیتی «آلما» گفت: حزب الله به عملیات دریایی سرعت داد و ده‌ها قایق تندرو در اختیار دارد. حزب الله زیردریایی‌هایی دارد که شماری از نیرو‌های کوماندو و خودرو‌های زرهی کوچک را برای حمله به بندر حیفا یا تلاش برای محاصره دریایی اسرائیل منتقل می‌کند. هواپیما‌های اسرائیلی اخیرا تلاش یگان دریایی حزب الله برای انتقال تسلیحات از سوریه به لبنان را خنثی کردند. با این حال، حزب الله گاهی در فریب دادن سازمان اطلاعات اسرائیل موفق عمل کرده و تجهیزات پیشرفته را به بیروت منتقل کرده است. اسرائیلی‌ها نگرانی خود را از گسترش زرادخانه موشکی ساحلی حزب الله در پایگاه هایش در طول ساحل مخفی نمی‌کنند. حزب الله در این عرصه توانمندی‌های متنوعی دارد که به کمک آن‌ها وارد سواحل فلسطین اشغالی می‌شود و چه بسا زیردریایی‌های کوچک ساخت ایران را برای انتقال نیرو‌ها در اختیار داشته باشد؛ نیرو‌هایی که در زمینه استفاده از تجهیزات پیشرفته برای غواصی در مسافت‌های طولانی در ساحل لبنان در اعماق مختلف آموزش دیده اند و از نحوه اجرای حملات، تسلط بر اهداف دریایی، استفاده از بمب و کارگذاری مین آگاه هستند.

این پایگاه در ادامه نوشت: حزب الله بر این باور است که برای حمایت از سواحل لبنان باید سرمایه گذاری زیادی کرد؛ هر چند در شرایط دشوار اقتصادی به سرمی برد. به خصوص که تنش‌ها با رژیم اشغالگر افزایش یافته است و همین موضوع موجب می‌شود یگان‌های دریایی خود را در وضعیت آماده باش قرار دهد.

المیادین نیز به نقل از رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش داد که «امیر افیفی» سرهنگ ارتش ذخیره رژیم صهیونیستی معتقد است حزب‌الله توانایی هدف قرار دادن اهداف راهبردی در اسرائیل را دارد. دلیل اصلی این توانایی، صد‌ها پهپادی است که حزب‌الله به منظور انجام این حملات در اختیار دارد.

نظر شما