شناسهٔ خبر: 54899102 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

تحلیلگر لبنانی:

پهپادهای حزب الله، حامل پیام قوی و قاطعانه برای رژیم صهیونیستی بود

تحلیلگر مسایل نظامی در لبنان، تاکید کرد پرواز سه فروند پهپاد حزب الله به طرف میدان گازی کاریش، پیام قوی و قاطعانه‌ای برای رژیم صهیونیستی بود.

صاحب‌خبر -

محمد عباس در مصاحبه با شبکه تلویزیونی المیادین، گفت عملیات مقاومت اسلامی لبنان در به پرواز درآوردن سه پهپاد کوچک به طرف میدان گازی کاریش حامل پیام قوی و قاطعانه‌ای برای طرف‌های مختلف است. مقاومت با این عملیات بر پایبندی خود به همه حقوق لبنان تاکید کرد.

او گفت: نخستین پیام برای میانجی آمریکایی بود که بیطرف هم نیست که نمی‌توان به شیوه فعلی، مذاکرات درباره میدان‌های گازی را پیگیری می‌کند و باید جانبداری آشکار از دشمن اسرائیلی را متوقف کند. به ویژه که میانجی آمریکایی این مذاکرات، مطالبات لبنان را به تمسخر گرفت. پیام این عملیات برای طرف صهیونیستی هم تاکید بر جدیت مقاومت و موضع اصولی آن در حمایت از حقوق لبنان با هر هزینه‌ای بود.

به گفته این تحلیلگر، مقاومت نشان داد که توانایی هدف قرار دادن میدان گازی کاریش را دارد. ارسال پهپاد‌های غیرمسلح فقط یک پیام بود. مقاومت سلاح‌های دیگری هم در اختیار دارد که می‌تواند از آن‌ها برای متوقف کردن اکتشاف در میدان گازی کاریش استفاده کند. پیام دیگر این عملیات برای همه آن بود که منطقه مورد مناقشه، میدان گازی کاریش است و ۵۵ درصد این میدان گازی متعلق به لبنان است و دشمن حق ندارد در این میدان گازی، عملیات استخراج انجام دهد.

این تحلیلگر در ادامه گفت: مقاومت نشان داد که چشمانش باز است و اوضاع را زیر نظر دارد. بدون شک مقاومت پیش از این هم پهپاد‌هایی را فرستاده بود، اما، چون دشمن آن را اعلام نکرد، حزب الله هم آن را علنی نکرد. یک پایگاه خبری عبری فاش کرد مقاومت در سال ۲۰۱۶ عملیات دریایی علیه اسرائیل اجرا کرد. مقاومت نشان داد از تهدیدات دشمن که در رسانه‌ها مطرح می‌شود، هراسی ندارد. آمریکا که از صهیونیست‌ها جانبداری می‌کند، کشتی‌های جنگی به منطقه اعزام کرد. اروپایی‌ها هم که امروز تشنه نفت و گاز هستند، از موضع اسرائیل جانبداری می‌کنند.

عباس در انتها گفت: با اینکه مقاومت همواره شرایط را در نظر می‌گیرد، اما مسئله حقوق، مسئله‌ای نیست که تحت تاثیر شرایط قرار بگیرد. مقاومت به دشمن هشدار داد که نباید به مرز‌های دریایی لبنان تعرض کند. حزب الله می‌تواند پهپاد‌های بزرگتر و پیشرفته‌تر که توانایی عبور از پدافند هوایی دشمن را دارند، ارسال کند. لبنانی‌ها باید درباره حقوق خودشان، موضع مشترک داشته باشند. امروز مقاومت و حکومت لبنان به حمایت متقابل از یکدیگر در این موضوع نیاز دارند. مقامات رسمی لبنان نباید در برابر میانجی آمریکایی، امتیاز بدهند. در واقع ما با یک مذاکره کننده صهیونیست که لباس آمریکایی بر تن کرده است، مذاکره می‌کنیم.

نیرو‌های ارتش رژیم صهیونیستی دیروز (شنبه) مدعی شدند که ۳ هواپیمای بدون سرنشین حزب الله لبنان را که به سمت میدان گازی کاریش در سواحل مدیترانه در حرکت بودند را با موفقیت رهگیری و سرنگون کرده‌اند.

نظر شما