شناسهٔ خبر: 67257224 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه قدس | لینک خبر

سخنگوی دولت در جمع خبرنگاران:

آمریکا به‌فکر جبران خسارات شکست‌هایش باشد

سخنگوی دولت، پیروزی ایران در پرونده‌های مختلف بین‌المللی از جمله آزادی حمید نوری، عضویت ایران در سازمان اقتصادی شانگهای و گروه بریکس را به مقامات آمریکا یادآور و از آن‌ها خواست به‌جای اقدامات جدید علیه ایران به دنبال جبران خسارات‌ شکست‌های قبلی‌شان باشند.

صاحب‌خبر -

به گزارش قدس، سخنگوی دولت در نشست خبری با خبرنگاران گفت: در پی شهادت آیت‌الله رئیسی و همراهانش با انتخابات زودهنگام مواجه شدیم، اما دولتمردان متعهدند با سرعت مضاعف آنچه رئیس جمهور شهید وعده داده بود را تکمیل کنند.
وی با بیان اینکه از این پس تا پایان دولت هر روز با حضور وزرای کابینه عملکرد بخش‌های مختلف دولت ارائه خواهد شد، اظهار کرد: می‌دانید وقتی دولت می‌خواهد یک اقدامی انجام دهد، باید منابع آن وجود داشته باشد، وقتی وزارت بهداشت و درمان درخواست درمان رایگان کودکان زیر هفت سال را دادند، خاطرم هست دکتر عین‌اللهی گفتند چقدر این امر از مشکلات آینده پیشگیری می‌کند. یعنی نه تنها در طول این سه سال فقط پیشگیری و درمان صورت می‌گیرد، بلکه به گونه‌ای حرکت می‌کنیم که سال‌های سال خانواده‌ها راحت می‌شوند.
وی در پاسخ به پرسشی در خصوص تلاش دولت آمریکا برای اعمال فشار‌ها و تحریم‌های بیشتر علیه کشورمان از مسیر تصویب قطعنامه در شورای حکام با بیان اینکه عاقبت این همه دست و پا زدن دولت آمریکا منتهی شد به مؤاخده وزیر خارجه آمریکا در سنا و بازخواست او که چرا این همه فشار و تحریم علیه ایران و ایجاد هزینه برای دولت آمریکا به نتیجه نرسید، خاطرنشان کرد: ایران در پرونده‌های مختلفی در عرصه بین‌المللی با وجود فشار‌ها و تحریم‌های یکجانبه آمریکا پیروز شده و مقامات واشنگتن بهتر است به فکر جبران خسارات همین شکست‌هایشان باشند تا اینکه به دنبال پرونده‌ها و اقدامات جدید بروند.
بهادری جهرمی گفت: در این زمینه فقط اشاره می‌کنم به آزادی آقای حمید نوری و بازگشت او به ایران، عضویت ایران در سازمان همکاری‌های اقتصادی شانگهای و گروه بریکس. جمهوری اسلامی ایران در پرونده‌های مختلفی در عرصه بین‌المللی در مقابل فشار‌ها و محدودیت‌های آمریکایی‌ها پیروز شده و اقدامات پرشماری در حوزه سیاست خارجی از سوی کشورمان صورت گرفته به طوری که حتی به کشور‌هایی که با ما قطع رابطه کرده بودند، به دنبال از سرگیری مراودات با ما هستند که این موضوع نشان می‌دهد نگاه جهان امروز نسبت به این اقدامات آمریکا و یکجانبه‌گرایی چیست؟

خبرنگار: آرش خلیل‌خانه

نظر شما