شناسهٔ خبر: 54887826 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

اذعان صهیونیست‌ها به قدرت نفوذ یگان دریایی ویژه حزب‌الله در اراضی اشغالی

وبگاه واللا با انتشار گزارشی از نفوذ تکاوران نیروی دریایی حزب الله به آب‌های اراضی اشغالی خبر داد.

صاحب‌خبر -

وبگاه عبری واللا با انتشار گزارشی با اذعان به توانایی  تکاوران نیروی دریایی حزب الله، نوشت: «چند سال پیش درباره اینکه احتمال دارد بشار اسد، رئیس جمهور سوریه به حزب الله موشک‌های «یاخونت» را تحویل دهد، گزارش‌هایی محرمانه به سازمان‌های اطلاعاتی اسرائیل رسید. این موشک به عنوان تهدیدی برای نیروی دریایی غربی معرفی شده است.»

این وبگاه در ادامه به نفوذ نیرو‌های حزب الله در آب‌های اراضی اشغالی پرداخت و نوشت که اتفاقی غیرطبیعی در سوابق عملیات‌های دریایی رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۱۶ به ثبت رسید. پس از بررسی داده ها، معلوم شد که گروهی از غواصان نیروی ویژه  حزب الله به منظور بررسی سیستم رصد رژیم صهیونیستی به آب‌های اراضی اشغالی وارد شدند. همچنین در همان سال، یک شناور نیروی دریایی به دست آن‌ها افتاد و به لبنان برده شد.

 مقامات نیروی دریایی رژیم صهیونیستی بر این باورند که در بیست سال گذشته دو نقطه عطف برای حزب الله وجود داشته است که باعث شده سید حسن نصرالله ساخت نیروی دریایی را تسریع کند. اولین و مهم‌ترین این نقطه عطف ها، پرتاب موشکی در به ناو موشکی  «حانیت» متعلق به رژیم صهیونیستی در جریان جنگ دوم لبنان است. این ناو تا آن زمان پرچمدار ارتش رژیم صهیونیستی بود. در پی این حمله ۴ نظامی صهیونیست کشته شدند. نقطه عطف دوم نیز در عملیات ایتا در تابستان ۲۰۱۴ رخ داد که طی آن ۵ غواص حماس از «نهی» سواحل زکیم یورش بردند و با نظامیان ارتش اسرائیل درگیر شدند.

در بخش دیگر از این گزارش تل بری، رئیس بخش تحقیقات «مرکز صهیونیستی «آلما» اظهار داشت: «حزب‌الله به سه قابلیت در عرصه دریایی دست پیدا کرده است: ضربه زدن به یک دکل که به عنوان یک هدف ثابت بسیار بزرگ تعریف می‌شود، حمله به کشتی، یورش به سواحل اراضی اشغالی است.»

بری در ادامه اظهار داشت که تعداد نیرو‌های یگان دریایی حزب الله، به صد‌ها سرباز یک ارتش ده هزار نفری منظم می‌رسد. در داخل این یگان دریایی نیرو‌های نخبه‌ای با عنوان یگان رضوان وجود دارند که به عنوان کماند‌های نیروی دریایی حزب الله شناخته می‌شود.»

نام یگان ویژه حزب‌الله معروف به یگان «رضوان» که برگرفته از نام «عماد مغنیه» فرمانده نظامی شهید حزب‌الله معروف به «حاج رضوان» است. یگان رضوان متشکل از نیرو‌های ویژه حزب‌الله است که شمار آن‌ها ۲۵۰۰ رزمنده تخمین زده می‌شود. این نیرو‌ها در رده‌بندی‌های دقیق قرار داشته و تحت آموزش‌های سخت در زمینه تک‌تیراندازی، استفاده از سلاح‌های ضد تانک و مواد منفجره، دویدن در مسافت‌های طولانی، تردد در مناطق کوهستانی، انجام عملیات‌های دستگیری و... بوده‌اند. این نیرو‌ها همچنین مأموریت‌های نظامی محرمانه و حساس زیادی انجام داده‌اند که همه آن‌ها به‌روشی سریع و حرفه‌ای انجام گرفته است.

یگان رضوان به شمار زیادی از گروه‌های متشکل از ۷ تا ۱۰ نفر تقسیم شده است که قادر به انجام عملیات‌های مستقل و بدون هیچ گونه وابستگی و دریافت کمک لجستیکی از فرماندهی مرکزی هستند، بنابراین یکی از ویژگی‌های اصلی یگان رضوان خودمختاری گروه‌های آن است و فرماندهی مرکزی این ویژگی را در اختیار گروه‌های مذکور قرار داده است؛ به‌طوری که آن‌ها اجازه تصمیم‌گیری سریع تاکتیکی در میدان را دارند، همین مسئله به سرعت عمل گروه‌های یگان رضوان کمک زیادی می‌کند.

نظر شما