شناسهٔ خبر: 54888279 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

وبسایت عبری زبان والا از عملیات شناسایی نیروهای ویژه حزب الله در آب‌های اسرائیل خبر داد

صاحب‌خبر -

شفقنا- شامگاه دیروز(جمعه) وبگاه عبری «والا» در گزارشی از نفوذ گروهی از تکاوران دریایی حزب‌الله لبنان به آب‌های فلسطین اشغالی در سال 2016 پرده برداشت.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا؛ در این گزارش آمده که در سال 2016 حمله‌ای غیرمنتظره در سوابق عملیات‌های دریایی به ثبت رسید که پس از بررسی اطلاعات به دست آمده مشخص شد که گروهی از غواصان نیروی ویژه حزب‌الله با هدف بررسی سیستم رصد اسرائیل در زیر آب به محدوده مرزهای دریایی اسرائیل نفوذ کردند که درست در همان سال بود که یک شناور نیروی دریایی به دست آن‌ها افتاد که به لبنان برده شد.

در بخش دیگری از این گزارش آمده که چند سال پیش، در رابطه با اینکه احتمال دارد «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه بخواهد به حزب‌الله موشک «یاخونت» بدهد، اطلاعاتی به دست سازمان اطلاعات اسرائیل رسید که در آن از این موشک‌ها به عنوان تهدیدی برای نیروهای دریایی غربی یاد شده بود.

در این گزارش آمده که مقامات دریایی اسرائیل می‌گویند که حزب‌الله در دو دهه گذشته دو نقطه عطف داشته که پس از آن «حسن نصرالله» دستور به تسریع تشکیل نیروی دریایی داد. اولین نقطه عطف آن؛ موشکی بود که در جریان جنگ دوم لبنان به کشتی موشکی اسرائیلی موسوم به «حانیت» شلیک شد که منجر به کشته شدن چهار سرباز اسرائیلی شد. دومین نقطه عطف برای حزب‌الله حادثه‌ای بود که در جریان عملیات «ایتان» در تابستان سال 2014 رخ داد که 5تن از غواصان حماس با ورود ناگهانی به سواحل «زکیم» از «نهی»، در تبادل آتش با اسرائیلی‌ها درگیر شدند.

در بخش دیگر این گزارش به نقل از «تال باری» رئیس بخش پژوهش‌های مرکز صهیونیستی «آلما» آمده:‌ «حزب‌الله در سه مورد پیشرفت چشمگیری در دریاها داشته اول در اصابت موشک به سکویی معروف به هدف ثابت بسیار بزرگ، دوم زدن کشتی و دیگری ورود ناگهانی به سواحل اسرائیل.»

باری افزود که یگان دریایی حزب‌الله را یک ارتش ده هزار نفری منظم تشکیل داده است که درون این یگان، گروی از نیروهای ویژه که از همان نیروهای رضوان هستند(معروف به تکاروان دریایی حزب‌الله)، وجود دارند.

وی همچنین گفت که 45 درصد از ارتش لبنان را گروهی که اساس همکاری میان حزب‌الله و ارتش هستند، تشکیل می‌دهند.

این خبر را در وبگاه معا ببینید

نظر شما