شناسهٔ خبر: 54885866 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

سوریه: از مواضع ایران در مذاکرات توافق هسته‌ای حمایت می‌کنیم

وزیر خارجه سوریه اعلام کرد که دمشق از مواضع ایران در مذاکرات توافق هسته‌ای با ۴+۱ حمایت می‌کند.

صاحب‌خبر -

فیصل المقداد، وزیر امور خارجه سوریه پس از دیدار با حسین امیرعبداللهیان، همتای ایرانی خود، با اشاره به مذاکرات هسته‌ای ایران، گفت: «سوریه در پرونده هسته‌ای مجدانه کنار ایران است. ما از موضع تهران در این زمینه حمایت می‌کنیم.»

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، المقداد در جمع خبرنگاران این سفر را بسیار مهم توصیف و اعلام کرد این دیدار پس از بسیاری از تحولات منطقه‌ای و بین المللی صورت گرفته است.

همچنین حسین امیرعبداللهیان نیز سفر اخیر بشر اسد، رئیس جمهور سوریه به ایران را نقطه عطفی در روابط بین دو کشور دانست و تاکید کرد که تهران و دمشق وارد مرحله جدید از همکاری‌ها در زمینه‌های مختلف شده اند.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین تجاوز صبح امروز جنگنده‌های رژیم صهیونیستی را  به سوریه محکوم کرد و اظهار داشت که رژیم صهیونیستی با حملات خود تلاش می‌کند دمشق را شهری ناامن نشان دهد تا مانع از بازگشت آوارگان سوری شود.

امیرعبداللهیان صبح امروز (شنبه) پیش از عزیمت به دمشق هدف سفر خود را پیگیری مناسبات دوجانبه و رایزنی با بشار اسد و وزیر امور خارجه و مقامات عالیرتبه سوریه درخصوص مسائل مختلفی که در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی وجود دارد، عنوان کرد.

او همچنین اظهار داشت که بخشی از سفرش برای برداشتن گام‌هایی در مسیر ایجاد صلح و امنیت در منطقه میان ترکیه و سوریه به عنوان دو کشوری که جمهوری اسلامی ایران روابط مهمی با هر دو طرف دارد، صورت می‌گیرد.

نظر شما