شناسهٔ خبر: 51228543 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

فیصل المقداد در نشست خبری با همتای ایرانی‌اش:

برنامه هسته‌ای ایران صلح آمیز است و باید همه بازی‌های اسرائیل بر ملا شود

وزیر خارجه سوریه، رژیم صهیونیستی را عامل اصلی مانع تراشی در مسیر دستیابی به توافق هسته‌ای با ایران عنوان کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، فیصل المقداد، وزیر خارجه سوریه در کنفرانس خبری مشترک در تهران با حسین امیر عبد اللهیان وزیر خارجه ایران دعوت کتبی بشار اسد رئیس جمهور سوریه از رئیس جمهور ایران را برای سفر به سوریه ابلاغ کرد.

وی ضمن تاکید بر پایان نفوذ استعمار آمریکایی در غرب آسیا گفت: باید خاورمیانه منطقه صلح باشد نه منطقه نفوذ استعمار. آمریکا هزاران تروریست را از سوریه به افغانستان منتقل کرده است. آن کسانی که مداخله می‌کنند تا جلوی دستیابی به توافقنامه همکاری اقتصادی بین کشور‌های منطقه را بگیرند، کشور‌های غربی هستند.

وزیر خارجه سوریه ادامه داد: برنامه هسته‌ای ایران صلح آمیز است و باید همه بازی‌های اسرائیل بر ملا شود. مانع تراشی در مسیر دستیابی به توافق هسته‌ای با ایران برای خدمت به اسرائیل است.

بیشتر بخوانید:

سمینار سفرای همسایه ایران هفته آینده در وزارت خارجه برگزار خواهد شد

المقداد ضمن اعلام اینکه کشور‌های غربی با پیشنهاد سوریه برای قرار دادن خاورمیانه به عنوان یک منطقه عاری از تسلیحات کشتار جمعی مخالفت کردند، افزود: تجاوز مداوم اسرائیل به سوریه امکان ندارد که بدون پاسخ بماند. زمانی که اسرائیل دریافت سوریه به لطف ارتش و دوستان و هم پیمانانش پیروز شده است به ابزاری برای تجاوز متوسل می‌شود. سوریه به اشکال مختلف به حملات اسرائیل پاسخ می‌دهد و گاهی این کار با تعقیب هسته‌های مزدوران صورت می‌گیرد. برخی ملاحظه می‌کنند تحولات در منطقه و مربوط به سوریه به صورت مثبت در جریان است.

وزیر خارجه ایران نیز در این نشست خبری رژیم جعلی و تروریستی اسرائیل را عامل و ریشه ناامنی در منطقه غرب آسیا دانست و اعلام کرد سوریه در خط اول دفاع از مقاومت در این موضوع کوتاه نخواهد آمد.

انتهای پیام/

نظر شما