شناسهٔ خبر: 54846535 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

واکنش به ارتباط عضو کمیته انتخابات فدراسیون با جریان خاص

سازمان لیگ و شائبه دخالت در انتخابات ۸شهریور! آیا هرکس بهاروند بخواهد رئیس فوتبال می‌شود؟

صاحب‌خبر -

سازمان لیگ به انتشار اخبار مهمی درباره ارتباط یکی از اعضای کمیته انتخابات فدراسیون با این تشکیلات واکنش نشان داد.

به گزارش تابناک ورزشی؛ شائبه جدی درباره همکاری فردی به نام مهدی کردانی در سازمان لیگ به وجود آمده است که می‌تواند در سلامت انتخابات تردید جدی ایجاد کند. 

روابط عمومی سازمان لیگ فوتبال ایران اعلام کرد؛ مهدی کردانی عضو کمیته بدوی انتخابات فدراسیون فوتبال برخلاف ادعای یکی از رسانه ها در حال حاضر هیچ سمتی در سازمان لیگ فوتبال ایران ندارد.

این واکنش که با قید کلمه درحال حاضر ، منتشر شده است نشان می‌دهد این ارتباط حداقل پیش از این وجود داشته است که بازهم نگرانی‌ها را افزایش می‌دهد. در صورت صحت این ادعا ، احتمال نفوذ و تاثیر حیدر بهاروند در انتخابات پیش‌روی فدراسیون تقویت خواهد شد، کسی که به گواه برخی اعضای مجمع و چهره های سرشناس فعال در فوتبال ایران، سبد رای قابل توجهی در مجمع فدراسیون دارد و کسی که او بخواهد بر کرسی ریاست فدراسیون فوتبال ایران تکیه می‌زند!

البته خود بهاروند به دلیل عدم احراز صلاحیت در مجمع قبلی اجازه شرکت در رای‌گیری برای تصاحب صندلی نایب رئیسی دوم را پیدا نکرد و به همراه حمیدرضا مهرعلی حکم موقت نایب رئیسی از عزیزی‌خادم دریافت کرد که این حکم نیز ماه‌ها به صورت غیرقانونی ادامه داشت تا اینکه با نامه رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا از جریان برکناری موقت عزیزی‌خادم کنار گذاشته شد و در واقع جایگاه نایب رئیس را هم از دست داد.

این ضربه بزرگ البته موجب نشد که او و تیم همراهش سازمان لیگ را تحویل بدهند و کنار بکشند بلکه با قدرت بیشتر مقابل تقاضای یکی از اعضای هیات رییسه فدراسیون مبتنی بر انتشار صورت‌های مالی سازمان لیگ ایستادند و او را برکنار کردند!

سازمان لیگ و شائبه دخالت در انتخابات ۸شهریور! آیا هرکس بهاروند بخواهد رئیس می‌شود؟

سازمان لیگ در ادامه اطلاعیه امروز خود آورده: نامبرده با توجه به توانایی ها و تجاربی که در فوتبال پایه دارد در گذشته به صورت غیرمستمر همکاری هایی با این سازمان  داشته است!

سازمان لیگ فوتبال ایران در پایان ، به نوعی رسانه‌ها را تهدید کرده است؛ همواره از نقدهای سازنده و اصولی رسانه ها استقبال می کنیم اما حق خود می دانیم که در زمینه انتشار مطالب خلاف واقع و شایعه پراکنی به جهت تشویش اذهان عمومی مراتب را از طریق مراجع قضایی پیگیری کنیم.

انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال هشتم شهریور ماه برگزار می‌شود و تا کنون تنها مهدی محمدنبی برای ثبت نام اعلام آمادگی کرده است. گفته می‌شود میرشاد ماجدی سرپرست کنونی فدراسیون هم برای تصاحب جای خالی کاندیدا خواهد شد و حمایت برخی جریانات در مجمع را هم پشت خود خواهد داشت.

سازوکار انتخابات و جبهه ای که در مجمع عمومی فوتبال ایران شکل گرفته است مانع ورود نامزدهای جدی و شایسته و سرشناس به این عرصه شده است و در این شرايط نفراتی چون محمد دادکان، صفایی فراهانی، محمدحسین قریب و چندین گزینه دیگر پای به میدان نمی‌گذارند و حتی مصطفی آجورلو کاندیدای دو انتخابات قبلی نیز راغب به ثبت نام نیست و ترجیح داده با شرایط فعلی و شانس نه‌چندان زیاد خود ، وارد گود رقابت با این جریان خاص نشود.

چندی پیش مجمع فدراسیون با درخواست چند تن از اعضا خواهان استیضاح چهار عضو منتقد هیات رئیسه شد که در نهایت مهرداد سراجی از توسط این جریان حذف شد و سه عضو دیگر بار دیگر از مجمع رای اعتماد گرفتند.

این جو و بلوک بندی در مجمع فوتبال باعث ایجاد جوی یک‌سویه و تمامیت خواه در ساختار فوتبال ایران شده است که حتی سوال از ارکان زیرمجموعه فدراسیون را حتی از سوی اعضای هیات رئیسه فدراسیون برنمی‌تابد.

جالب اینکه این جریان در انتخابات اسفندماه ۹۹ هم با حمایت از شهاب الدین عزیزی خادم، وی را به ریاست فدراسیون رساند اما درپی عملکرد عجیب و برخی حواشی، پای خودرا از ارتباط با او کنار کشید و خود مدعی مخالفت با او شد!

سازمان لیگ و شائبه دخالت در انتخابات ۸شهریور! آیا هرکس بهاروند بخواهد رئیس می‌شود؟

در چنین ساختار معیوبی، حتی ورود گزینه هایی نظیر علی دایی که چکیده فوتبال کشور است نیز نمی‌تواند مانع از تغییر جریان بازی شود چه آنکه تعداد رای علی کریمی در مجمع قبلی نیز این را به اثبات رساند. 

نظر شما